Kenneth Solfjeld Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Disse stokkene er bare fascinernende. Må tilbake med et annet objektiv, for close up shots. 2 eksponeringer.. Hadde egetlig ikke tenkt å croppe så veldig i bunn, men det er ikke bra med flytende tang og lange lukkertider. Skulle i grunn ha benyttet enda mindre blender og lengre lukkertid for max slør i vannet. Skal gjøre enda et forsøk i kveld, da får vi se. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Det ble et veldig fint bilde! Mange flotte farger, og ja stokkene er fascinerende. Forstod jeg deg riktig at det er et HDR bilde? Natrich Endret 14. mai 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Tror ikke det er ekte HDR når man legger et bilde oppå det andre som egen layer, og masker ut, eller visker frem deler av det underliggende laget? Eller kan det også regnes som HDR?? Ops! Kom akkurat på at jeg har glemt å maske ut himmelen på den ene eksponeringen, så nå ligger den dobbelt der da. Får fikse på det senere.. Endret 14. mai 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Tror ikke det er ekte HDR når man legger et bilde oppå det andre som egen layer, og masker ut, eller visker frem deler av det underliggende laget? Eller kan det også regnes som HDR?? Er ikke helt sikker, men for meg ser det ut som HDR På HDR så gjør man noe av det samme, legger bildet oppe på hverandre og bildet "fyller" på med flere farger der det ikke er så mye (tror jeg ), derfor HDR bilder ofte er veldig fargefulle. Natrich Endret 14. mai 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Carny Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Veldig veldig tøft! Ser fram til neste versjon Lenke til kommentar
Albix Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Utrolig flott bilde! Først og fremst komposisjonen. Kanskje får du en enda med dramatisk himmel i kveld - husk å sjekke flo og fjære :-) blir nok ikke like kult i fjæra sjø. Synes bevegelsen i vannet er nesten perfekt slik den er, men gleder meg til se enda mer. Hva er det slags lys som reflekteres i stokkene? Er det blitz? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Takker for kommentarer! Det som reflekteres i stokkene er ikke blitz. Stokkene er delvis hvite som elfenben, og det er det sterke lyset fra nord som reflekteres i stokkene (solen ligger bak noen fjell i nordlig retning på denne tiden av døgnet) Jeg har forsterket denne effekten litt.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Dristet meg til å croppe litt. Hvad tycker ni? *edit* klonet vekk noe tang. Endret 14. mai 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Her har jeg gjort et annet utsnitt som jeg synes fungerer meget godt. I tillegg har jeg lysnet litt mere på bildet for å få med mere av detaljene i vannet foran. Endret 14. mai 2009 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Fint bilde, men syntes ikke den siste versjonen fungerte fult så bra!! Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg er faktisk enig i det. Forgrunnen blir for uskarp.. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 jeg likte alle versjonene, og spesielt den siste. Vakker komposisjon og spennende farger. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Har du brukt noe adjustment tool her forresten?(dogde and burn på engelsk) Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Nei har ikke benyttet meg av dodge/burn her. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg likte best v2 hvor du har tatt vekk den del tang. Synes det siste ble litt distraherende når man ser grunna så godt. Natrich Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 14. mai 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Noen påpekte at horisontlinja muligens var for høy. Derfor legger jeg inn enda en versjon med litt tettere crop i bunn. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg syntes første versjonen er best! Hvor lang eksponering har du brukt!? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg syntes første versjonen er best! Hvor lang eksponering har du brukt!? Han har brukt 4 sekunder. Den siste versjonen synes jeg var riktig så bra! Nydelig bilde. Jeg liker også litt den stemningen som blå og kalde farger gir. veldig bra! Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 Jeg og synes første versjon var best. Kvadratisk crop på slike bilder (V3) er veldig oppbrukt, IMO. Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 14. mai 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mai 2009 (endret) Et flott motiv. Godt plassert i alle bildene. likte heller ikke den kvadratiske cropen. Vannet var alt for "møkkete" i bunn av bildet. Endret 14. mai 2009 av Dewil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå