Gå til innhold

Diskusjon.no's topp 100 filmer.


Anbefalte innlegg

90/100 sett

 

De jeg enda ikke har sett:

97. Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003, Kim) - 29

95. Irréversible (2002, Noé) - 29

94. Bin Jip (2004, Kim) - 30

89. Le scaphandre et le papillon (2007, Schnabel) - 31

87. L'homme qui plantait des arbres (1987, Back) - 33

85. Lost Highway (1997, Lynch) - 33

73. Aliens (1986, Cameron) - 41

65. Sen to Chihiro no kamikakushi (2001, Miyazaki) - 45

46. Eraserhead (1977, Lynch) - 59

10. Into the Wild (2007, Penn) - 144

 

Spesielt Aliens er litt pinlig å ikke ha sett. Veit virkelig ikke hvorfor jeg ikke har sett den enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser også film på datamaskinen nå og da, men da ved hjelp av hele skjermen...

 

Bruker som regel hele skjermen. Er bare et tastetrykk for å fullscreene i GOM, vettu! :D

 

Montag, din snobb! Hadde det vært bedre om jeg så noe sært i S/H fra ungarn i samme format? :D

Lenke til kommentar

Pauser ikke en dritt, jeg! Har stor nok skjerm til to ting på en gang, og er ganske god i touch :D.

 

Skal jeg være helt ærlig så hadde jeg tenkt å vie full interesse til denne filmen, men etter ca 40 min skjønte jeg at det ikke var mulig. Huff, så mye bedre boka var.

Lenke til kommentar
Fordi det som funker for deg ikke nødvendigvis er det som funker for alle andre? Jeg føler hvertfall ikke at jeg har noe problemer med å følge med på film på denne måten.

Her er det ikke snakk om to jevngode alternativ, du finner ikke en regissør i verden som synes det er helt ålreit at du troller forum samtidig som du ser filmen hans. Du må gjerne være uenig, det er tross alt lov å ta feil, men det som funker for alle er å se en film uten å distrahere seg med andre ting.

Lenke til kommentar

Det er kanskje ikke jevngode alternativer, men det er to alternativer som funker. Dersom jeg ville gi det min fulle oppmerksomhet ville jeg flytta meg ut i stua og sett den på 40" isteden for 26", med bedre anlegg. Men det er altså ikke slik at det er umulig å gjøre to ting samtidig, selv om en av de to tingene er å se på film. At du ikke ville gjort det på den måten er greit nok, men det får da være grenser på moralisering inn i andres måter å gjøre ting på. :D Jeg kommer da ikke hjem til deg og knyter om four-in-the-hand knutene dine til halv-windsor.

Lenke til kommentar

Hvis jeg tar en taulengde, knytter det rundt halsen med dobbelknute og påstår at det ser like bra ut som slipset ditt, ville du ikke reagert? Problemet er som sagt ikke hva forskjellige folk gjør, men at de prøver å stå for det som om det er jevngode alternativ når det ene alternativet garantert fører til at man får mindre med seg av filmen. Det er samme grunn til at man skal se filmer sammenhengde, det har med stemning og pacing å gjøre. Å avbryte det er å gå glipp av en stor del av visjonen til regissøren, man gjør filmopplevelsens verre for sin egen del.

 

For å si det sånn, jeg hadde aldri lest anmeldelsen til en som så filmen samtidig som han gjorde noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...