Gå til innhold

Strøm til 2x8800GTX i SLI?


Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk nettopp mitt XFX 8800GTX kort nummer to og satte det inn i maskina. Mens jeg bare hadde ett kort hadde jeg i begge PCI-E strømkontaktene fra PSU'en og tenkte kanskje jeg kunne ta den ene og bruke den i det nye kortet slik at de har en kontakt hver. Dette gjør at jeg får varsel om at GFXene har for lite strøm etter oppstart og at ytelsen på de senkes.

 

Nå er det sånn at på min 850w PSU er det kun to PCI-E strømkontakter og jeg tipper at jeg trenger en eller annen overgang. Jeg har lett i skjermkortesken og hovedkortesken etter en, men det er altså ikke med.

 

Må jeg kjøpe dette eller er det noe annet jeg ikke har tenkt på.

 

PCen består av ASUS P5N32-SLI, E6600, 4gb ram, 2 nevnte GFX og PSU på 850w. Kjører Win Vista Ultimate 64bit på den. Håper på raske svar!

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Følger nesten alltid overganger fra molex til PCI-E med skjermkortet. Om ikke koster de noen kroner sjekk en databutikk.

 

Merkelig med en 850 W PSU med bare 2x PCI-E, hva heter den? Modulær?

 

Jeg sjekka nå og det er en 750w Thermaltake som står i den. Rart at ikke sånt er med enten GFX eller MB synes jeg...

 

det pleier å følge med sånne kabler.. siden du sier det ikke gjorde det så må du kjøpe det.. 60 kr for 2 styk på microplex ;)

 

Nydelig! Takker for link - bestiller pronto!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...