Gå til innhold

Lage diagrammer online i bmp/png format


Anbefalte innlegg

Skal lage en database til en klient hvor han/hun skal ha mulighet for å lagre rapporter. Rent teknisk sett har jeg kunnskapen som trengs for å hente informasjonen ut fra en SQL database, men trenger en teknologi for å lage diagrammer i bildeformat. Og da gjelder det hovedsaklig stolpediagrammer og linjediagrammer.

 

Så valgene mine er altså å finne en ferdig teknologi som klarer dette, eller å skrive mitt eget C# program som returnerer bildet, noe som mest sansynlig vil ta meg uker av frustrasjoner da jeg aldri har gjort noe lignende.

 

Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sett på SQL Server Reporting Services? Det er inkludert i SQL Server 2005/2008 (ikke express edition).

 

Her kan du lage rapporter som kan rendres til html, tiff, pdf, csv, excel osv. Rapporter kan genereres on the fly, caches, brukere kan abonnere på rapporter+++. Brukerene kan aksessere en "out of the box" website, eller du kan velge å bruke web/winforms kontroller i dine egne applikasjoner. RS har også et webservices grensensnitt du kan bruke for å generere rapporter.

 

Rapportene kan designes i VS2005/2008, eller i en egen minirapportdesigner som kan installeres.

 

Var det noe slikt du tenkte på?

Lenke til kommentar
Vell, ja. Men jeg bruker mySql og har ikke råd til å kjøpe meg microsoft sql :(
Da vet jeg dessverre ikke. Så bare at du nevnte C# og klient (regner med dette er en betalende kunde), og tenkte da SQL Server.

Nå koster ikke SQL Server 2005/2008 Workgroup edition mer enn ca 800$ inkl. 5 lisenser. Du skal ikke jobbe mange timene før denne kostnaden er spart inn med den tiden du evt. vil bruke på å lage alt fra scratch.

Lenke til kommentar

Hvis du kan bruke java, så er det bare å bruke jasper reports:

http://jasperforge.org/plugins/project/pro...hp?group_id=102

 

Som bruker jfreechart for grafer:

http://www.jfree.org/jfreechart/

 

Du kan forresten ikke ha sett mye nøye på den websida:

"The charts are created with JFreeChart

JFreeChart is a popular open source Java charting library"

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...