Gå til innhold

Oslo Frp vil ha forbud mot hijab og andre synlige religiøse symboler i skolen!


Oslo Frp vil ha forbud mot hijab og andre synlige religiøse symboler i skolen!  

8 stemmer

  1. 1. Bør vi ha et forbud mot religiøse symboler i skolen?

    • Ja, uansett religion
      5
    • Ja, men bare for muslimske symboler
      1
    • Nei
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      0


Anbefalte innlegg

Frp-lag vil forby hijab i skolen

Oslo Frp vil ha forbud mot hijab og andre synlige religiøse symboler i skolen.

Fremskrittspartiets største lokallag har nå sendt inn forslag til landsmøtet om å forby bruk av religiøse symboler i offentlige barnehager, skolefritidsordninger og grunnskole.

 

– Religiøs symbolbruk fører til at det dannes barrierer mellom innvandrerelever og etniske norske elever. Dette er uheldig for både det norske samfunnet og ikke minst for innvandrerne selv, sier formann Peter N. Myhre i Oslo Frp til Vårt Land. Han mener diskré smykker med kors eller halvmåne kan tillates.

 

Fremskrittspartiets landsmøte starter fredag 22. mai.

 

Er dette et godt forslag fra Oslo FRP eller vil det føre til færre religiøse vil delta i skolen?

Endret av roberteh
Spørreundersøkelse.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi Fatima går med hijab fordi det eksisterer et kulturelt press (han vil selvsagt si noe annet når disse hører på, eller tom. etter en stund lure seg selv til å tro at han valgte det. når han kommer i en statusposisjon vil han kjempe for å beholde dette siden det styrker hans interne sirkels identitet). Kari uttrykker seg selv som andre i et fritt samfunn.

 

Derfor slår vi to fluer i en smekk med integreringen hvis vi forbyr slike religiøse symboler i skolen. Drar du din argumentasjon langt nok , kan alt bli lov, og det har uheldige konsekvenser. Hvorfor kan ikke Kari gå naken på skolen f.eks? Må da være lov å oppdra ungene dine til nudist, og hvem skader det egentlig?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Dette syntes jeg er en kjempe idè!!

Jeg selv går i 9 klasse. og det er 95% utlendinger der..

Vi normenn blir stempla som rassister uansett hva vi gjør.. Og vi får til og med ikke lov til å spise skinke på skolen vår!!

Og viss dette skjer, så får dem (unnskyld språk bruket) faen meg gjøre som skolen sier.. Dem er i norge, et kristent land.. Hvorfor i huleste skal VI nordmenn, Som bor i vårt eget land følge DEMS regler.. Forundrer meg ikke om det oppstår en borgerkrig i norge..

Lenke til kommentar
Og vi får til og med ikke lov til å spise skinke på skolen vår!!

Hva i huleste !!!! :ph34r:

Er dette noe som er kjent blank foreldre og nærmiljø?

Eller drar du noe ut av kontekst her`?

På skolen vår får vi ikke servert mat som er forbudt i Islam.. Altså, Vi får baguetter med ost og salat i.. :cry:

Og Mat og Helse må vi lage vegetar pizza.. Og når Muslimene har Eid.. Den hellig dagen dems, da må vi lage boller osv.. -.-

Lenke til kommentar
Fordi Fatima går med hijab fordi det eksisterer et kulturelt press.

Finnes mye norske barn som også presses på med masse kristent snakk, men joa, det er mye flere muslimske unger som får dette presset.

 

Må da være lov å oppdra ungene dine til nudist, og hvem skader det egentlig?

Skader ingen, men blotting er ikke lov. :D

 

Og vi får til og med ikke lov til å spise skinke på skolen vår!!

Føler jeg ikke bør tro på dette. Hvor går du på skole? Ingen kan benekte deg i å spise eller drikke noe, så lenge du er gammel nok til det.

Endret av neadii
Lenke til kommentar
Fordi Fatima går med hijab fordi det eksisterer et kulturelt press.

Finnes mye norske barn som også presses på med masse kristent snakk, men joa, det er mye flere muslimske unger som får dette presset.

 

Må da være lov å oppdra ungene dine til nudist, og hvem skader det egentlig?

Skader ingen, men blotting er ikke lov. :D

 

Og vi får til og med ikke lov til å spise skinke på skolen vår!!

Føler jeg ikke bør tro på dette. Hvor går du på skole? Ingen kan benekte deg i å spise eller drikke noe, så lenge du er gammel nok til det.

Jeg går på Rommen skole..

Jeg skrev feil, det jeg mente var at kantina vår og alt som har med Mat osv.. Der får vi ikke noe som heter Gris. :/

Lenke til kommentar

Godt initiativ. Dette vil kunne oppfordre mange flere innvandrerforeldre å ikke pålegge barna deres å gå med religiøse symboler. Kan selv tenke meg folk "ser ned på deg" når man går med hijab på skolen hver dag. Blir ikke like lett å få seg venner da. Folk vet tross alt ikke hvilken hårfarge du har..

 

Vet ikke om folk hadde syntes det var så greit hvis det hadde vært noen nazister som gikk med hakekors rundt armen.

Endret av -FrittMenneske
Lenke til kommentar
Godt initiativ. Dette vil kunne oppfordre mange flere innvandrerforeldre å ikke pålegge barna deres å gå med religiøse symboler. Kan selv tenke meg folk "ser ned på deg" når man går med hijab på skolen hver dag. Blir ikke like lett å få seg venner da. Folk vet tross alt ikke hvilken hårfarge du har..

 

Vet ikke om folk hadde syntes det var så greit hvis det hadde vært noen nazister som gikk med hakekors rundt armen.

 

Jeg noen venner klaget på at det var mye muslim greier på skolen, men da det ikke funka tok vi og tegna hakekors på armen. det første som skjedde var at vi ble utvist i en uke!. innvandring og innvandrings objekter er noe dritt

Lenke til kommentar
Ta det opp med ledelsen at dere ble utvist. Si et at hvis de kan gå med sine symboler kan dere gå med deres. Begge er like diskriminerende, pluss at det er ytringsfrihet her i Norge.

Det er også viktig å få fram i den saken at det skal være likhet for reglene.

 

Ytringsfriheten er ikke absolutt her i Norge.

Lenke til kommentar
Ta det opp med ledelsen at dere ble utvist. Si et at hvis de kan gå med sine symboler kan dere gå med deres. Begge er like diskriminerende, pluss at det er ytringsfrihet her i Norge.

Det er også viktig å få fram i den saken at det skal være likhet for reglene.

 

Ytringsfriheten er ikke absolutt her i Norge.

 

Nei det er det ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...