Gå til innhold

Oslo Frp vil ha forbud mot hijab og andre synlige religiøse symboler i skolen!


Oslo Frp vil ha forbud mot hijab og andre synlige religiøse symboler i skolen!  

8 stemmer

  1. 1. Bør vi ha et forbud mot religiøse symboler i skolen?

    • Ja, uansett religion
      5
    • Ja, men bare for muslimske symboler
      1
    • Nei
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Debatten ble noe het. Med henhold til § 1, § 2 i retningslinjene forsvant ’6’ innlegg. Vi holder oss for gode til personangrep på forumet. Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere. Kommenter og still spørsmål ved tematikken, men da på en saklig og skikkelig måte.

 

Vi ønsker ikke å redigere innlegg da vi ikke vil forandre personers meninger dermed forsvant dessverre også gode innlegg, men som var svar på de allerede slettede.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar

Dette mener jeg blir tullete. Skolen har ingenting med hva folk har på seg. Selvfølgelig innenfor hva som er allment akseptert (ingen støtende kostymer). All den stund det ikke er obligatorisk barnehage-/skoleuniform i Norge, og det ikke er forbudt å gå med disse religiøse plaggene ellers, kan det ikke være rimelig å innføre dette forbudet. Det vil bare virke støtende for de som ønsker å gå med dette. Samtidig så mener jeg å huske at det ikke var "lov" (ordensregel i skolen) til å bruke caps, lue eller andre hodeplagg i klasserommet da jeg gikk på barneskolen. Da burde det også være "ulovlig" å bruke andre hodeplagg i skoletimen, uavhengig om dette er av religiøse eller andre grunner. Men aner ikke om det fortsatt er slik.

Lenke til kommentar

Bare minner om at vi har særs mange "snikislamerings tråder", så ikke lag denne også til en slik. Ja, det er krevende og debattere dette uten og sette forslaget i et større perspektiv og til tider er dette helt legitimt, men ikke glem det originale ønsket med tråden, som var og debattere et forslag fra FrP og eventuelle konsekvenser rundt dette.

 

:)

Lenke til kommentar

Takk, Robert. :p For å komme litt mer direkte tilbake til tema, så minner dette meg på en EMD-dom jeg leste i fjor, Tyrkia Vs Layla Sahin. Der påpekte såvidt jeg husker dommerne at grunnen til at tyrkias forbud mot hijab på universitetet ikke var i strid med EMK var at tyrkia var i en slik stilling at å begrense religionsinnflytelse var nødvendig for demokratiet. Eller noe sånn. Tviler på at en lignende sak fra norge ville blitt akseptert, da vi tross alt er et svært mye mer sekulært samfunn. Så vi skal ikke utelukke at dette forslaget er i strid med våre internasjonale forpliktelser.

Lenke til kommentar

'2' innlegg er flyttet, til " FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?".

 

Flyttet ytterligere '11' innlegg, til " FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?".

 

Spørreundersøkelse opprettet etter ønske fra trådstarter.

 

Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

 

:)

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...