Gå til innhold

Alternativ til Clue ordbok


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Xecuter

Med mindre jeg husker feil kan Clue mye mer enn ordboksoek: oversettelser fra norsk til engelsk, tysk, osv, med forslag til synonymer etc

Clue er ganske bra faktisk.

 

EDIT:

Det er noe som heter magic-dic som etter hva jeg finner via google er et program liknende Clue

Men ikke sikker da jeg ikke kommer inn på hjemmesidene som skal være magic-dic.homeunix.net

Mulig det prosjektet er dødt...

 

EDIT2:

Se om StarDict oppfyller kravene dine, Deadalus

Endret av olefiver
Lenke til kommentar

Har selv benyttet Clue under wine med hell, skjønt det begynner allerede å bli noen år siden.

Et alternativ til dette, forutsatt at du er villig til å betal e noen kroner for bruk, er å kjøpe Clue Lookup - en webtjeneste (700,- året). Ideelt hadde jo Clue åpnet øynene for et bredere marked - det skal ikke mye til å stable på beina et lite GUI til Linux og Mac, men i verste fall går det jo også an å skrive en liten skrivebordsapp som bruker Clue Lookup (altså via web).

Lenke til kommentar

Prøvde ut stardict, fungere på sett og vis. Var bedre enn clue på noen områder blandt annet kraftig engelsk orbok og engelsk synonym orbok. Engesl<->Norsk ordboka var ikke brukbar.

 

Prøvde å installere Clue 6.4 uten hell i wine. Har ikke noe annen versjon tilgjengelig.

 

Bruker stardict inntil vidre. Virker som om utviklingen av stardict er stoppet opp. Virker som det ikke har skjedd noe siden 2007.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...