Gå til innhold

[Løst]Prosjekt i7 -09 - En siste sjekk!


Anbefalte innlegg

Ønsker et siste falkeblikk fra erfarne byggere på dette oppsettet.

Jeg har altså endelig kommet meg sånn noenlunde "up to date" igjen etter en dvale på over 4 år, når det gjelder alle forandringer som har skjedd siden min "AMD-storhetstid" :!:

Her er altså "Prosjekt i7 2009".

  • Høydepungter fra liste:

  • Antec Twelve Hundred
  • Gigabyte GA-EX58 Extreme
  • Intel Core i7 920
  • Noctua NH-U12P SE1366
  • MIST Modulær 1000W
  • OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2GB)
  • Samsung Spinpoint F1 750 GB
  • Sapphire Radeon HD 4890 1 GB

-Skal brukes hovedsaklig til spill.

-Skal klokkes (ikke noe voldsomt (ikke enda ivertfall^^^))

-Stillestående, vekt og størrelse ingen betydning...

-Er ikke kjempekresen på støy. (Headset-bruker)

-PC vil delvis bli kjøpt hver for seg og litt etter hvert. Dette på grunn av leverandører og økonomi. ~1-2k kan dermed takles visst stor forbedring.

 

Så en ting vedrørende i7 senest i dag som jeg ikke fant mye om.

Det har kommet en ny version av i7 - 920, kalt - D0?

Denne skal visstnok være enklere å overklokke, men har det kommet ut noen tester allerede?

Hadde vert kjekt om noen kunne vist meg veien til en sånn test isåfall.

 

-------------------------------------------------------------

 

JEG mener altså nå at jeg skal ligge ganske bra an på de fleste steder her, men jeg er av typen som vil være "BOMBESIKKER". Har herjet en del rundt på de forskjellige underfora de siste ukene, måtte til og med ordne meg ny brukerkonto på HW, siden gamle var registrert på nedlagt e-postadresse :roll:

Sikkert ALT for mange av disse postene irundt her, beklager dette.

Endret av Nurwex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde kjøpe I7 920 med steppingen d0.

Det er noen som allerede har d0 steppingen, og den er klart mye lettere å overklokke.

 

Du kan selv søke på google etter "Overclock i7 920 d0 stepping", regner med at du finner noe snacks der. Men den er helt klart bedre enn gamle steppingen c0.

Lenke til kommentar

Bra oppsett. Strømforsyningen holder litt i overkant kanskje, og passer best dersom du ønsker Crossfire og mer enn som så. Core i7 stikker seg ut som den beste komponenten, og du burde i fremtiden i hvert fall vurdere SSD. Magasinet "Komputer For Alle" hevder at prisen på sistnevnte vil falle med 50% i løpet av bare dette året. Med tanke på at de er ganske dyre akkurat nå, er det derfor verdt å vente til tross for ytelsesforbedringen du får når du først kjøper varen. :)

Lenke til kommentar
Du burde kjøpe I7 920 med steppingen d0.

Det er noen som allerede har d0 steppingen, og den er klart mye lettere å overklokke.

 

Du kan selv søke på google etter "Overclock i7 920 d0 stepping", regner med at du finner noe snacks der. Men den er helt klart bedre enn gamle steppingen c0.

Skal se meg litt mere irundt ja, men jeg går ut for at jeg havner opp med den... Takker for svar!

 

Strømforsyningen holder litt i overkant kanskje, og passer best dersom du ønsker Crossfire og mer enn som så.

Er meningen med to 4890's ja, er oppført i handlekurven :yes:

Vet jeg fremdeles vil ha en god del å gå på med PSU, men har en del små planer utover denne listen, så jeg slipper å herje med ny PSU senere.

 

Core i7 stikker seg ut som den beste komponenten, og du burde i fremtiden i hvert fall vurdere SSD. Magasinet "Komputer For Alle" hevder at prisen på sistnevnte vil falle med 50% i løpet av bare dette året.

Har vert innom og sett på disse, og har kommet til samme konklusjon. Det folk snakker mest om såvidt jeg har fått med meg, er forbedring i forbindelse med oppstart av OS...

For den prisen er det ikke aktuelt for øyeblikket, i og med at PC stort sett står på 24/7 :roll:

Takker for svar!

Endret av Nurwex
Lenke til kommentar

Det handler om videreutvikling av cpuen, hvilke forandringer dette er jeg usikker på. Har lest pressereleasen fra intel om forandringene fra c0 til d0, ser ikke helt den store forandring i cpuen.

Men den nye revisjonen(steppingen) d0 er mer villig til å overklokkes enn den gamle c0.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...