Gå til innhold

Krever psykiatrisk soning utenfor Bodø


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2009/05/12/nyheter...s/drap/6189427/

 

Har denne nasjonen blitt rav kaklende gal?

 

Her er det snakk om en 42 år gammel Iraner som drepte en tobarnsmor foran hennes unger og denne mannen skal få lov til å ferdes fritt ute blandt folk?

Hva er det som skjer med dette landet? samme regla med somalieren som drepte en fyr på trikken for noen år tilbake, han er i dag fri som fuglen, er dette en tendens blant innvandrere? kan de bare hevde seg sinnsyk i gjerningsøyeblikket og så er alt tilgitt av våre naive myndigheter? ønsker regjeringen dette? er dette en kontrollert hendelse for å skape ett overvåkningssamfunn? eller ønsker de sinte nordmenn?

 

Jeg for min del er dritlei av denne overdrevne tilgivelsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da svært til brutale dømmende kommentarer. Jeg kommer selv fra bodø og har kjent denne mannen for noen år tilbake. Han er en kjempetrivelig mann som slet hardt for å lære seg Norsk og få seg en jobb. Han var en kjempegod sanger og alltid bli og fornøyd. Han prøvde også å integrere seg i det Norske samfunnet, han tok tilogmed et norsk navn, Jimmy. Desverre gjorde traumer fra hjemlandet hans seg gjeldende og han fikk voksende psyksiske problemer som ikke ble tatt alvorlig nok av helsevesenet. Han fikk medisin, men psykosene han opplevde gjorde at han sjeldent tok medisinen. Helsevesenet fikk mange bekymringsmeldinger fra folk i kirken han gikk i, men han ble etterhvert så syk at han stengte seg selv inne og ikke hadde kontakt med folk utenom når det kom folk fra kommunen for å hjelpe. Men selv etter dette ble han ikke tvangsinnlagt som han burde ha blitt.

 

Ebeneser forventer jeg ikke noe annet i fra, men jeg synes Ole Marius burde skamme seg over slike kommentarer mot mennesker som han ikke kjenner situasjonen til i det hele tatt.

 

Når det kommer til saken om å la han bli behandlet en annen plass så er jeg enig i at det hadde vært å foretrekke. Men norsk lov gir ikke dommere muligheten til å bestemme dette så blir for dumt når de gir dommerne skylda for dette og protesterer. Det er noe de må ta opp med stortingspolitikere.

 

- Jeg håper at barna til Ann-Mari Solås slipper å flytte fra byen. Det burde være en automatikk i slike saker, slik at man slipper å møte på gjerningsmenn etter soning, sier hun.

 

Jeg synes slike sitater er litt skremmende. Skal alle som utfører en voldshandling eller lignende få utvisning fra hjembyen sin som tileggsstraff? Det mener jeg er å spytte på rettsvesenet og jeg mener at det heller ikke fører noe godt med seg for samfunnet som helhet.

Lenke til kommentar

Den faren er ganske lite aktuell. Dette er snakk om en persom som lider av alvorlige psykoser og derfor er en fare for seg selv og folk rundt seg. Det er såklart en mulighet at han blir bedre og klarer å bli seg selv igjen. Om han skulle bli frisk så vet jeg at han ville være utrolig angerfull ovenfor det som skjedde og nok aldri tilgi seg selv. Han vil nok ikke ønske å møte henne noe mer enn hun vil møte han.

 

Og dette er snakk om en Norsk statsborger. Om han mot formodning skulle bli frisk og klare seg selv igjen så er det ikke bare å tvinge han for resten av livet til å bo i en annen by, det vil være et alvorlig brudd på menneskerettighetene.

Lenke til kommentar
http://www.dagbladet.no/2009/05/12/nyheter...s/drap/6189427/

 

Har denne nasjonen blitt rav kaklende gal?

 

Her er det snakk om en 42 år gammel Iraner som drepte en tobarnsmor foran hennes unger og denne mannen skal få lov til å ferdes fritt ute blandt folk?

Hva er det som skjer med dette landet? samme regla med somalieren som drepte en fyr på trikken for noen år tilbake, han er i dag fri som fuglen, er dette en tendens blant innvandrere? kan de bare hevde seg sinnsyk i gjerningsøyeblikket og så er alt tilgitt av våre naive myndigheter? ønsker regjeringen dette? er dette en kontrollert hendelse for å skape ett overvåkningssamfunn? eller ønsker de sinte nordmenn?

 

Jeg for min del er dritlei av denne overdrevne tilgivelsen

 

Jeg forstår det ikke; er du virkelig av oppfatningen at sakkyndige er så lettlurte at en bare kan si en har en lidelse, og så slippe unna?

En annen ting er å diskutere lover du ikke vet grunnlaget for en gang - tvungen pyskisk helsevern kan medføre at du blir der for resten av ditt liv - altså så lenge det er nødvendig.

 

grunnen til lave straffer er at vi skal prøve å ikke dømme forbrytere for hard, dette er i mine øyne motbydelig. håper denne mannen får en trepåle trødd opp i ræva og ut av nesen. han har ingen grunn til å gå fri, han er en kaldblodig morder, end of line....

 

Så er det gjerne noe med å lese saken FØR en uttaler seg.

 

faren er at etter et års tid kan han møte morens morder nede ved glasshuset i Bodø,jeg vil heller at han skal flyttes til en annen by i det minste

 

Nei, den faren er ytterst liten - hadde du satt deg inn i hva tvungen pyskisk helsevern er - så hadde du ikke "fryktet" det der..

Lenke til kommentar

ja og du kan bli lottomillionær om du spiller :p At det er teoretisk mulig betyr ikke at det er i nærheten av sannsynlig. Og jeg tror ikke det er så mange som er uenige i at han godt kan få behandling en annen plass, men det er nok fler som reagerer på slike ekstreme grove uttalelser du kommer med, helt ubegrunnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...