Gå til innhold

Den lille solbrilletråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDIT: OG selvfølgelig er de håndlavde, alt Louis Vuitton selger er det.

 

Det er vel å ta litt hardt i... Les U.K. Bans Two Vuitton Ads... "The U.K.'s Advertising Standards Authority Wednesday banned two Louis Vuitton print ads that it says could have misled consumers into thinking its products are handmade, when in fact the luxury brand also uses machines."

 

Edit: Lol, feil link.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Mente jeg leste noe om at LV måtte fjerne to reklamekampanjer i England fordi de ga misledende ang. akkurat dette med håndlagd.

 

Da må det isåfall vært at de ikke lager f.eks plastikken de bruker i solbrillene, eller at de eier alt av skog, slik at de selv får skjært treet de bruker i sine kofferter fra starten av.

 

EDIT: OG selvfølgelig er de håndlavde, alt Louis Vuitton selger er det.

 

Det er vel å ta litt hardt i... Les U.K. Bans Two Vuitton Ads... "The U.K.'s Advertising Standards Authority Wednesday banned two Louis Vuitton print ads that it says could have misled consumers into thinking its products are handmade, when in fact the luxury brand also uses machines."

 

Ja, de bruker vel støpemaskiner o.l der håndkraft ikke er mulig.

Lenke til kommentar

Ikke alle produkter som blir sydd med symaskin, nei. Skoene sys for hånd bl.a.

 

Neida, det er jeg klar over, og det kommer også fram i artikkelen. Men det endrer ikke det faktum at det aller meste de lager ikke er håndlaget, noe du sa det var. Just saying...

Lenke til kommentar

Pourquoi devriez-vous toujours valoir, Fredrik? Même si quelque chose est cousu à la machine, il est encore travaux manuels avec quelque chose qui est produit avec les mains. Il n'est pas dans les cartes qui sont utilisées comme remèdes. Il n'est pas produit matériel.

Lenke til kommentar

Pourquoi devriez-vous toujours valoir, Fredrik? Même si quelque chose est cousu à la machine, il est encore travaux manuels avec quelque chose qui est produit avec les mains. Il n'est pas dans les cartes qui sont utilisées comme remèdes. Il n'est pas produit matériel.

 

Unnskyld meg, men et produkt sydd på symaskin er ikke håndlaget. Da kan du kalle halve H&M håndlaget i så fall. Artikkelen fra BW oppsummerer det ganske godt:

 

"There’s just one tiny detail missing. Hardly any Vuitton bags or wallets are handmade. While reporting an article on Vuitton in 2004, I visited one of its factories in the village of Ducey near Mont St. Michel. There I saw rows of workers seated at sewing machines, stitching together machine-cut pieces of canvas and leather. The partially finished bags were rolled from one workstation to the next on metal carts."

 

Altså, maskinkuttede deler blir sydd sammen på symaskin. Det er ikke håndarbeid i noen betydning av ordet.

Endret av fkm
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vil bare informere om at jeg har kjøpt Wayfarer-kopier fra Coolshop.no, og de var kvalmt dårlige. En skam var de, rett og slett. Jeg vurderer å sende de tilbake, men det er snakk om et par hundrelapper (kjøpte to par, like greit, så fikk jeg kastet bort dobbelt så mye i samme slengen), så jeg vet ikke om det er verdt det. Man får vel heller ikke refundert fraktkostnadene, så det føles rimelig bortkastet å sende de tilbake.

 

Poenget er uansett: styr unna. I alle fall om du vil ha noe som ligner på de opprinnelige Wayfarers, det er mulig disse kopiene baserer seg på nyere versjoner, og den minste størrelsen. Likevel: de er veldig små, de har feil størrelse på rammen på de fleste steder (altfor smale nesten overalt, feil proposjoner etc.), detaljene i krom ser helt forjævlige ut (ser ut som aluminiumsfolie som har blitt banket nedi dårlig utskjærte hull), det er en haug med ufinheter i plasten (den er ru og stygg mange steder). Alt i alt et forferdelig produkt. At de tar over hundre spenn for disse er ren svindel, disse betaler de umulig mer enn 10kr for i innkjøp. Rent søppel, og langt fra kvaliteten man får i boder rundt om kring.

 

Jeg mistet et par kopier jeg kjøpte i Paris for 6 euro forleden, helt perfekte kopier til under femti kroner. I Norge betaler man tydeligvis i dyre dommer for søppel som ikke hadde passert på de mest lugubre bodene i turistfellene sydover. Trist, og flaut for Coolshop.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...