Gå til innhold

Musikksiden min - tilbakemeldinger ønskes


Anbefalte innlegg

Jeg oppdaterte musikksiden min http://rognalf.com/ for en liten stund siden, og tenkte det hadde vært greit å få tilbakemeldinger ang. hvordan andre oppfatter siden min.

 

Er informasjonen og musikken er lagt ut logisk og lett nok tilgjengelig? Hvorfor ignorerer IE bredden på body? Hva liker du (ikke)? Ikke nøl med å påpeke ting, ettersom jeg ønsker å lage siden så bra som mulig.

 

Edit: Nytt utkast: http://rognalf.com/bedreversjon/ - Se dette innlegget for mer informasjon

Endret av Rognalf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes en header gjør mye for en nettside, og har du tilgang på Photoshop f.eks er det ikke så veldig vrient å lage seg en.

Her er en link til en guide med norsk tale som viser hvordan man kan lage en enkel, men stilig header til hjemmesider ;)

http://youblogger.org/photoshop/2009/04/27...in-i-photoshop/

 

Er ingen ekspert på design og hvordan man evt. skulle gjort ting mye bedre, men synes det mangler en smule identitet eller noe i den duren over siden slik den er nå.

Fargevalget er jo en smakssak, så her skal du få ha den i fred, selv om jeg personlig ikke er så stor fan av hverken turkis eller rosa vanligvis ;)

Lenke til kommentar
1: Iiiiih! Fargene!

2: Sentrer siden

3: Full YT-link er stygt

4: Get favicon

5: Tja, innhold kan være praktisk?

 

1. Hehe, ser ikke ut som de faller i smak :p

2. Hvorfor ville det vært bedre?

3. Greit, den kan jeg gå med på

4. Sikkert greit å ha ja

5. Dette punktet skjønner jeg ikke. Jeg har da nyhetsoppdateringer på forsiden, flere sider for musikken min, samt en "om meg"-seksjon. Hva er det du savner av innhold?

Endret av Rognalf
Lenke til kommentar
2. Hvorfor ville det vært bedre?

5. Dette punktet skjønner jeg ikke. Jeg har da nyhetsoppdateringer på forsiden, flere sider for musikken min, samt en "om meg"-seksjon. Hva er det du savner av innhold?

2: Tja, vanesak. Flott med marg både til høyre og venstre, da det ellers ser ut som om det er kuttet av og det er noe som mangler. Slå opp en hvilkensomhelst bok.

5: Heh, interessant. Jeg kunne selvfølgelig sagt noe som "Poenget mitt var at man ser ikke innholdet ditt, og dermed har du praktisk talt ikke noe innhold", men.. jeg _så_ faktisk ikke noe innhold!

 

Altså: Fiks meny.

Lenke til kommentar

Greit, da mener jeg å skjønne hva du mener, selv om jeg også mener den ikke akkurat er usynlig slik du påstår, men at den kan gjøres tydeligere er jeg med på. Slik den er nå glir den kanskje litt mye inn i resten av siden med tanke på utseende.

Lenke til kommentar

Jonta, kan du ærlig talt si at du kom til siden, også tenkte du "hvordan navigerer jeg her, det er jo ingen meny! Alt jeg ser er disse linkene til News Music og About, men det sier meg ingenting!"

 

Jeg syntes faktisk siden har litt cartoon preg over seg, som passer til noe av musikken din. Det jeg tror du kunne gjort er å finne/lage en ganske stor og kul header, med bilde og så ha menyen OVER headeren.

 

Du kunne jo også prøve å ha andre farger på siden, finn gul farger og blå farger som passer inn i schemen, og bruk disse til headere og linker.

 

For min del funker designet bra, men tror virkelig en header med kul rognalf logo og noe annet bilde stæsj kunne gjøre mye!

Lenke til kommentar

Ja, et grafisk kjennetegn eller noe slikt hadde hjulpet å hatt. Masker/ansikter går ofte igjen.. Shpongle har maska med tre rader øyne, Daft Punk har robothjelmene og deadmau5 har musehodet. Dette sammen med et bestemt fargescheme er nok noe jeg kan sette meg ned og arbeide litt med. Før jeg går for et "Rognalf"-konsept ønsker jeg å komme opp med et annet navn dog.

 

Ellers ser jeg at kanskje også innholdsdelen kunne vært hvit(ish) og på den måten skilt seg litt bedre ut.

Lenke til kommentar
Jonta, kan du ærlig talt si at du kom til siden, også tenkte du "hvordan navigerer jeg her, det er jo ingen meny! Alt jeg ser er disse linkene til News Music og About, men det sier meg ingenting!"
Jeg kom inn på siden, tenkte "åh gud, for noen stygge farger". Nei, jeg fant ikke menyen. Jeg har etterhvert blitt vant til å bruke WWW, og er dermed vant til konvensjoner.

 

Vi er forskjellige brukere alle sammen, vi har ulike forutsetninger, og så videre.

Lenke til kommentar

Flesteparten av oss leser nettsider som en opp-ned L, eller som en F. Altså er toppen og nedover langs venstresiden det man legger best merke til, derfor er mange sider i dag laget med meny langs toppen, og langs venstresiden.

 

Fargevalget kunne vært endret noe på, jeg syns det er kult med farger, men skriften, menyene og bakgrunnene burde være i kraftig kontrast til hverandre, slik at man tydelig kan skille de fra hverandre. Jeg ville feks gjort bakgrunnen noe lysere, og skriftfargen noe mørkere. I tillegg ville jeg avgrenset selve menye, samt de forskjellige elementene i menyen enda bedre fra hverandre.

Lenke til kommentar

Jeg har kommet opp med et bedre design/utseende, men det er et par problemer ved det:

 

- Avrundede hjørner fra CSS3 støttes kun i firefox (og safari tror jeg)

- Bredden på body og andre rare problemer dukker opp i IE7

 

Så hovedspørsmålet er vel simpelthen hvordan jeg lager (IE-)hacks for disse problemene. Ellers er jeg ganske godt fornøyd, og ser godt forskjellen av forbedringene.

 

Link: http://rognalf.com/bedreversjon/

 

Andre innspill mottas også med takk :)

Endret av Rognalf
Lenke til kommentar

Med kommentarene om skriftstørrelse i bakhodet, ser jeg at de stemmer når siden vises. Det skal fikses.

 

Med det i boks gjenstår grafiske elementer; noe jeg trenger litt tenketid på å utbedre et konsept til.

 

Jeg må også fikse følgende ting:

 

- Hvordan fikser jeg runde hjørner i andre nettlesere enn de som støtter CSS3? Jeg syns det ble veldig pent.

 

- Hvordan får jeg IE7 til å tolke bredde-deklarasjonene i CSSen riktig (likt som i firefox)? Greit nok at IE8 sikkert tolker ting riktig, men et stort antall mennesker sitter fremdeles på disse eldre nettleserne.

 

Er det ellers noen andre tanker dere gjør dere? Fint å høre at oppdatert utseende ser ut til å falle i smak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...