Gå til innhold

Test: Eizo Flexscan SX3031W


Anbefalte innlegg

Jeg er også for en enorm økning i oppløsning slik at kvalitet blir som en utskrift (hvem har vel ikke sett hvor mye bedre skrift ser ut på en utskrift).

Og så kan man samtidig øke kontrasten så høyt at skjermene kan brukes med lite/ingen bakgrunnsbelysning, akkuratt som papir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS : Mitt råd til deg er at hvis du jobber med programmer som Photoshop eller 3D Studio Max til daglig, så er en 30" skjerm helt fantastisk. Hvis ikke så anbefaler jeg deg heller en god 24" eller 26".

Hjemme har en 24", skulle gjerne hatt 1-2 stk 19" i tillegg for å ha oppe et par maksimerte vinduer i tillegg. Hadde jeg vært styrtrik ville jeg valgt 30" Eizo Coloredge (2650x1600) + 2 stk 20" (1600x1200 på høykant). Men det er egentlig kun en ting jeg har lyst på 30-tommer for: bilder og det tar jeg meg ikke råd til. Det er mye annet gøy å bruke penger på. (fotoutstyr ;) )

 

På jobben har jeg 1 stk 24" + 3 stk 19", men kunne nok hatt bedre nytte av 1 stk 30" + 3 stk 19" siden jeg jobber en del med CAD. Til CAD får jeg "aldri" nok oppløsning. 1920x1200 er direkte lite. Jeg kunne godt hatt 40-50 tommer og mange ganger så høy oppløsning som 30-tommere, men det vil nok forbli en ønskedrøm i ennå mange år. (Det er viktig at alt er på en og samme flate, 4 stk 24-tommere satt sammen ville ikke gjort samme susen). Jeg må få mast meg til en 30-tommer på jobben snart.

Lenke til kommentar
Nja, det blir ikke med det første. Ønskelista for fotoutstyr er både lang og dyr :confused:

 

SSD og hovedkort står også langt oppe på prioriteringslista.

På alle oss dumme teknoligiintreserte med et ulogisk behov for ytelse og en merkelig drift for å fange verden på de merkeligste måter med best mulig kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...