Gå til innhold

[Løst]Låne hund hjem ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt.

 

Siden hundeeiere og hundeoppdrettere er akkurat slik som folk flest - forskjellige -

 

"Vi" vurderte å ta over en voksen tispe for et år siden. Vi ville ikke ta til oss en hund vi ikke viste hvordan oppførte seg og det var ikke noe problem å få låne henne i ei helg for å undersøke om hun var hunden for oss (min mor ønsket seg hund, jeg bor ikke hjemme)

 

Det viste seg at hunden ikke var noe for oss, og eierne hentet henne igjen.

 

For hunden er ikke dette noe verre enn at noen passer den mens eierne er på langweekend eller ferie, så jeg ser ikke helt problemet med å låne hjem en voksen omplasseringshund dersom målet er å se om hunden er noe for dere.

 

Er målet å finne ut om hundehold er noe for deg synes jeg du skal lese noen bøker og passe en hund for en venn istedet.

 

Med valper er saken en annen. Jeg ville aldri "lånt ut" en valp til noen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk låne hunden min før jeg kjøpte han. (da var han 4 måneder gammel). Da lagde oppdretter en "lånekontrakt" som begge skrev under på. Jeg ville låne hunden før jeg kjøpte den for å sjekke om min allergiske samboer tålte rasen. Det er sikkert ikke alle oppdrettere som ville gjort det slik, men i vårt tilfelle var vi allerede ganske sikre på at jeg skulle kjøpe valpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...