Gå til innhold

Flere som går i søvne her?


frankb85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste måten du kan finne ut om du faktisk går i søvne er å sette opp masse feller rundt i leiligheten/huset , disse vil du mest sansynlig ikke klare å reparere :)

 

har hatt noen selv rundt om i leiligheten. tråder som er festet i objekter rundt om er det mest geniale . lett å se evt forandringer.

 

Prøv det selv ;)

 

Edit :

 

Tar tilbake eneste :p du kan også rigge opp et kamera

Endret av Raude
Lenke til kommentar

Men er det som oftest sånn at man returnerer til senga? For hvis ikke, så kan jeg nok stadfeste med handa på hjertet at jeg ikke er en av de heldige som har gått i søvne. For jeg har våknet i senga hver eneste morgen, både rundp*** og trøtt.

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar

Når jeg går i søvne, så er jeg på en måte bevisst. Det virker liksom som det mest naturlige i hele verden å ta frokostblanding i en kopp, kle på meg for å så legge meg igjen osv. Det som er litt rart er at noen ganger så "våkner" jeg liksom mens jeg går i søvne. Det samme gjelder når jeg snakker i søvne. At plutselig går det opp for meg hva jeg gjør, også blir jeg kjempeflau. Spesielt hvis det er noen våkne, hehe. Hvis jeg ikke våkner, så er det jeg har gjort i søvne det første jeg tenker når jeg våkner. "Jeg gjorde det og det i søvne i natt".

 

Kom til å tenke på det med snakking i søvne. Det må da være mer vanlig? Jeg har flere ganger (fortalt av folk som har vært våkne) hatt samtaler med både storebror og venninner mens vi har sovet. Merkelig, og helt utrolig teite temaer. Flaut.

Lenke til kommentar

da jeg var rundt 5-6 år gammel gikk jeg i søvne.

faren min hadde våkna av at jeg gikk rundt i hytta.

 

jeg stod opp, gikk inn på badet og tissa.

problemet var det at jeg tissa 10 cm til høyre for dassen.....

gikk så rett i seng etterpå og husker ingenting i ettertid.

 

 

nå i en alder av 23 år går jeg ikke i søvne, men ligger å snakker litt i søvne osv.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg gikk i søvne hos en kompis en gang. Han har litt problemer med å få sove, så når vi la oss fikk ikke han sove. Jeg lå på en bademadrass, men luften hadde gått ut så jeg slet veldig med å komme meg opp. Etter at jeg hadde kommet meg opp fra madrassen gikk jeg bort hvor PS2 til kameraten min lå. Siden han ikke fikk sove, så satt han å spillte på den. Jeg gikk bort mot PS2, sparket et hardt spark i den og gikk bort mot trappen på vei opp mot toalettet oppe. Når jeg går opp sier kameraten min: ''Du vet det er do her nede?'' Så svarer bare jeg: ''Det driter jeg i.'' også går jeg opp og kommer ned etter å ha vært på do :grin:

Lenke til kommentar

Oisann, mykje rart her. Ein ven av meg sa ein gong at han hadde gått i svevne då han var 5. Han sa han hadde pissa i ei søppelbøtte. Eg trudde ham ikkje då, men no ser eg at det kan vere sant.

 

Men med alle dei sprø tinga de hev gjort i svevne, er det forutsatt at de har auga opne. Sprøtt ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har problemer med å "gå" i søvne. Eller rettere sagt, hoppe ut av sengen og kanskje rope eller skrike, fekte med armene. Dette er egentlig ikke noe særlig morro. Søvnen blir liksom brutt, av rett og slett panikk og frykt. Veldig mye i det siste har jeg sett for meg/drømt at det kommer "noe" inn gjennom vinduet og inn under dynen. Og det er bare nå i det siste. Kan nok skrive en lang liste over ting jeg har gjort i søvne. Det som er så rart er at jeg husker nesten alltid hva jeg har gjort. Fordi jeg våkner midt oppi det. Ofte med en puls som tilsvarer en treningsøkt.

 

Er 25 år nå og har vel drevet på i 10-15 år. Jeg har ofte blitt vekket ut av det. Både av min mor og far, da jeg bodde hjemme. Og nå av min samboer. Hun blir jo nokså, forståelig nok, frustrert av denne nattlige aktiviteten. Det er ikke farlig å bli vekket. Ikke i mitt tilfelle. Det som da skjer, er at jeg blir totalt forvirret og utslitt. Og går bare tilbake i sengen og sovner ganske umiddelbart.

 

Men i noen perioder er det rolig. Har egentlig aldri tenkt noe mye over det. Helt til jeg begynte å lese på dette forumet. Leste på lommelegen.no at det kalles "nattskrekkanfall". Det jeg gjør kan virke veldig alvorlig når det står på. Sånn som utryggheten i egen seng. Men mange ganger har jeg bare ledd av det dagen etter :D Sånn som en gang jeg overnattet hos en kompis for en del år siden, hadde jeg stått opp i løpet av natten og tatt tak i gardinen på rommet og bare revet den ned. Hvorfor? Aner ikke. Har også kastet dynen ut av vinduet mange ganger. Det mest bemerkelsesverdige en gang, var at jeg halvvåknet rett utenfor utgangsdøra i bare boxeren. Men da hadde jeg drømt om jordskjelv.

 

Å gå i søvne med vilje er vel ikke noe å anbefale. Da kunne jeg heller tenkt meg å hatt en hel natts rolig søvn.

 

 

 

 

"Ofte starter nattskrekksanfall med at personen skriker og ser ut til å være i en tilstand av panikk. Personen kan gjerne forsøke å flykte fra huset, noe som kan resultere i skader. Vedkommende er ofte vanskelig å roe ned. Selv om personen ser ut til å være våken feiloppfatter denne ofte stimuli i omgivelsene. Forsøk på å roe personen kan sogar i noen tilfeller forårsake enda sterkere uro. Ofte husker ikke vedkommende hendelsen i våken tilstand, men noen fragmenter kan gjerne erindres. " sitat-lommelegen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...