Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen for 10.trinn 2009 (FERDIG)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du vil ha 5 eller 6 tror jeg faktisk du er nødt til å ha kilder, i hvert fall om sensor følger vurderingskriteriene som stod på Udir sine sider.

 

Men såklart, mange sensorer vil nok se med skjønn på dette, så om du har skrevet en knallbra tekst så kan du nok klare 5/6 - men kilder trekker nok utelukkende oppover

Lenke til kommentar

Har vært vekke i ettermiddag og følte jeg bare var nødt til å svare på noen av innleggene :p

 

Synes The Bermuda Triangle var ganske kul greie, så skrev om det på begge oppgavene ;D

På Task1 skrev jeg om en fyr som prata om TheBermudaTriangle.

På 3A skrev jeg om fire venner som surfa og som kom til øya. På øya var det masse ekle skumle skikkelser, som altså var folk som hadde forsvunnet. Menneskene var halvt dyr/menneske med pels og sånn. På øya møtte de Lt. Charles ettelleranna? (han som var med i det flyet som ingen fant igjen i 1945. ) Så ble ungdommene også dyreaktige, og ble en ganske åpen slutt. (Veldig inspirert fra idè som noen sa her igår)

Synes det gikk kjempebra, og var ikke så ille som jeg hadde forventet.

Gikk kl2 :)

TUSEN TAKK for alle tips og råd som alle kom med her igår. Hadde ikke gått så bra, uten det :D

 

Er øya du snakker om, Bermuda? I så fall bør du kanskje vite at det er en ganske urbanisert øy(sjekk på google maps)

 

 

Jeg skrev oppgave 3C (last pages of a novel /film script)

 

Og på selve oppgaven stod det ingenting om behov for at teksten skulle være relevant med forberedelsesheftet.

 

Jeg gikk fra eksamen lykkelig, i håp om en 6'er...

 

MEN NEIDA, FOR PÅ FUCKINGS TASK 3 STÅR DET AT ALLE OPPGAVENE MÅ HA SAMMENHENG MED FORBEREDELSES HEFTET!

 

Og dumme meg, jeg leste ikke det som stod på task 3 jeg, bare det som stod på 3A,3B,3C,3D osv.

 

Skrev om aliens jeg.

 

Jeg har ødelagt alt for meg selv...

 

Dummet meg ut epic.

 

Farvel framtid, nå som jeg "ikke har besvart oppgaven" kvalifiserer jeg meg ikke til 1 eller 2 engang

Får håpe sensor kan se litt mer på det du har skrevet enn de latterlige reglene da!

 

Er det bare meg som føler at det ikke var store nytteverdien i forberedelsesmaterialet?

 

Helt enig, var ganske dårlig forberedelsesmateriell.

 

For dere som får 6er, hvor få feil har dere? er jo forskellig fra skole til skole

 

Jeg har sjeldent mer enn 1-2 feil og da er det som oftest genitiv og to be-feil. Dette holder greit til sekser, men jeg har også venner som har 10 - 15 feil, og får 6. Læreren vår er ikke så utrolig god i engelsk, og samtidig mer opptatt av setningsoppbygning og innhold.

 

Nå ble jeg plutselig livredd.

 

Nest siste oppgava var dobbelt liv vel?

Ikke nødvendigvis dobbelt agent?

 

Det skulle være en person ekte person fra forberedelsesheftet.

 

Vi er fucked, begge to :(

 

Tror ikke det nødvendigvis måtte være fra forberedelseshefte, da ville det i så fall bare være én person å velge - Vera Atknis. Jeg valgte å skrive om dobbeltagenten Garbo fra 2. verdenskrig, noe engelsklæreren min mente var helt greit.

 

 

(sorry for langt svar :p)

Lenke til kommentar

En klar referanse til materialet du fant på forberedelsesdagen, hva vil det egentlig si, helt konkret?

 

Og jeg spør igjen: Om jeg skrev en ren skjønnlitterær tekst, der de få tingene som er basert på fakta er allmenn kunnskap, skulle jeg da hatt kilder? :ermm:

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Det kommer sikkert veldig an på sensoren da. Jeg ser for meg at om du får en mannlig sensor blir det ikke like ille som om du får en kvinnelig(rett og slett fordi dette er mer allmenn kunnskap for menn enn kvinner). Vi får jo faktisk to sensorer, så du får håpe at i hvert fall én av dem er mann!

Lenke til kommentar

Det eneste jeg gjorde var å dra inn Nigel Slater (han kokken fra forberedelsesmateriellet.) Glemte selvsagt å nevne kilder, men hvilke kilder brukte jeg? Får håpe sensorene skjønner at jeg kun fulgte oppgaven og dro inn noe jeg hadde jobbet med på dagen før eksamen. Sensor har vel lest det som står på forberedelsessidene, og da vet de at jeg ikke har brukt mer enn navnet hans og at han er en kjent kokk.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke sensorene ser så mye på feil lenger, det var sånn før, men det har endret seg nå.

Nå ser de på om du har besvart oppgaven , om du har en bra tekst, om duhar variert ordspråk og god flyt.

 

Og for å få 5 eller 6 må man nok ha med kilder (hvis man skrev sakprosa)

 

For å få 6 må man kanskje oppgi kildene på rett måte også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...