Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen for 10.trinn 2009 (FERDIG)


Anbefalte innlegg

hello folks, kom opp i engelsk jeg også, og ønsker alle dere lykke til.

Men er det noen som har en side hvor jeg kan øve på verb (ulike tider) og who and that.

tror jeg tar part A2 om big bang og co. :p

 

Under disse linkene står det litt om Who, which og that:

 

http://www.grammarbook.com/grammar/whoVwhVt.asp

(Engelsk forklaring)

 

http://www.skifjeld.net/english/tasks/gram...ch/whowhich.htm

(Norsk forklaring)

Takker for sidene :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, takk! :)

 

Syntes det var utrolig mye å lese på dette året! menmen..

 

Hva tror dere oppgavene blir på den tredje oppgaven, altså langsvarsoppgaven ?

 

Jeg håper det er en oppgave der de ber om å skrive en fortelling, kanskje en krim fortelling der utfallet blir ''tro det eller ei, det er sant '' eller noe i den duren ;p Eller kanskje en kjærlighetsfortelling der en jente sier til en gutt, ''tro det eller ei, jeg elsker deg '' :)

 

Har dere noen eksempler på hva man kan skrive på fortelling om temaet ''Belive it or not'' i langsvarsoppgaven???

Lenke til kommentar
ok, takk! :)

 

Syntes det var utrolig mye å lese på dette året! menmen..

 

Hva tror dere oppgavene blir på den tredje oppgaven, altså langsvarsoppgaven ?

 

Jeg håper det er en oppgave der de ber om å skrive en fortelling, kanskje en krim fortelling der utfallet blir ''tro det eller ei, det er sant '' eller noe i den duren ;p Eller kanskje en kjærlighetsfortelling der en jente sier til en gutt, ''tro det eller ei, jeg elsker deg '' :)

 

Har dere noen eksempler på hva man kan skrive på fortelling om temaet ''Belive it or not'' i langsvarsoppgaven???

er enig med deg i det med krim, kansje en sci-fi fortelling også :D hadde vært kult da xD

Endret av Muhammed93
Lenke til kommentar
ok, takk! :)

 

Syntes det var utrolig mye å lese på dette året! menmen..

 

Hva tror dere oppgavene blir på den tredje oppgaven, altså langsvarsoppgaven ?

 

Jeg håper det er en oppgave der de ber om å skrive en fortelling, kanskje en krim fortelling der utfallet blir ''tro det eller ei, det er sant '' eller noe i den duren ;p Eller kanskje en kjærlighetsfortelling der en jente sier til en gutt, ''tro det eller ei, jeg elsker deg '' :)

 

Har dere noen eksempler på hva man kan skrive på fortelling om temaet ''Belive it or not'' i langsvarsoppgaven???

er enig med deg i det med krim, kansje en sci-fi fortelling også :D hadde vært kult da xD

jeg tror langsvarsoppgaven har noe med Part C å gjøre, "A Secret Life"

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på den første oppgaven, og den tredje? (Bortsett fra lengden så klart)

 

Den første får man vel spørsmål ut fra teksten eller noe lignende, den tredje får man 6 alternativer som man skal skrive en lenger oppgave ut fra?

 

Kan hende jeg også er helt på bærtur nå altså xD

Lenke til kommentar

Jeg har analysert to engelsk tentamener som skal gi et godt inntrykk i hvordan engelsk eksamen 2009 kommer til å bli. Akkurat nå vil jeg bare si litt om task 3, altså langsvarsoppgaven, men bare spør dersom dere er interessert i task 1 og task 2.

 

Det vil bli seks oppgaver å velge om på Task 3.

 

Første oppgave vil bli "Write A story" og man skal skrive om noe som omhandler temaet "believe it or not".

 

Andre oppgave blir å skrive en roman (på engelsk: novel) hvor "believe" (tro) spiller en viktig rolle. Det skal selvsagt skrives et sammendrag av romanen.

 

Tredje oppgave blir å skrive et "School play". Oppgaven vil trolig være lik den du finner i Task 3 i tentamen "Time" og "Bridges".

 

De tre siste oppgavene vil være å skrive "articles" eller "reports" om temaet.

 

 

Husk at dette bare er spekulasjoner basert på at jeg har gått gjennom to tidligere eksempeloppgaver; "Bridges" og "Time". Dessuten har jeg også sett på en annen tentamen, kalt "Moving".

 

Det er ikke lurt å bare forberede seg på dette, men kanskje kan det være lurt å skrive stikkord til disse oppgavene slik at det blir lettere på eksamen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Okey, kan noen rette meg om jeg tar feil nå?

 

- Oppgave 1 er at man skal få spørsmål ut fra det alternativet du har valgt på part a

- Oppgave 2 er at man skal fortelle hvordan man har arbeidet med stoffet og forberedet seg

- Oppgave 3 er at man skal svare på en av seks alternativer og skrive en lenger oppgave

 

Redd for at jeg sitter her og noterer ting jeg ikke trenger xD

Lenke til kommentar

Bla opp på side 2 (page 2...) og les om eksamen. Der står det alt dere trenger å vite. Dersom noen fortsatt ikke skulle skjønne noe (alltid noen som har det vanskelig med å lese nøye... :!: ), skal jeg komme med en grundig (ihverfall forståelig) forklaring. Husk å lese side 2 i forberedelses hefte (om eksamen) før du eventuelt sier at du ikke forstår!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...