Gå til innhold

Fjerning av underforum i Overklokkingsforumet.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kategoriene "Overklokking av minne" og "Overklokking av Hovedkort" er såpass små og lite aktive, at det planlegges å fjerne dem og flytte trådene over i hovedforumet for Overklokking. Det vurderes også å gjøre dette med "Overklokking av skjermkort" grunnet lite aktivitet.

 

Om noen av våre eminente overklokkingsentusiaster har veldig mye imot dette så er tiden inne for å rope ut nå. :)

 

 

Dette er et ledd i en større ryddeaksjon på forumet, som man kan lese om her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0#entry12968619

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til lite aktivitet er vel så vidt jeg kan se mest "feilposting". Nesten alle poster nå i hovedkategorien overklokking, ikke i underkategoriene.

 

Synes heller at det burde modereres strengere ved å flytte postene til korrekt underkategori.

Forøvrig synes jeg det burde ligge en snarvei til kjøling i overklokkingskategorien.

Lenke til kommentar

Tja, hadde ein sett krav til att ein skulle bruke under forumene, og ikkje hovedforumet (vist ein ikkje skulle klokke alt) så hadde det hjulpet mye, tenk på stakkarane som prøver å hjelpe folk, alt ligger jo i ei røre! vil heller ha mer system enn meir på hovedforumet (overklokking).

Men det er jo kanskje berre meg ;)

Lenke til kommentar

Kanskje det greieste er å lage et underforum for generelle tråder, og en plass for de litt mer seriøse greiene (f.eks. scores, diskusjoner omkring modding/ekstremkjøling osv).

 

Det er ikke råfestlig å poste bra resultater oppi et dusin tråder som omhandler how-to-greier på laveste nivå... (beklager ovenfra-og-ned-holdning til de som føler seg truffet).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Et problem er at det kan oppleves elitisk med en egen kategori for "de flinkeste/beste". Og jeg tror det er bedre å ha en eventuell generell kategori som hovedkategori, så kan man ha en underkategori for 'ekstremklokking og maskinvare-modfisering'.

 

Sier ikke at man må ha kvalitetssjekk på scores som skal postes i et sånt underforum som jeg foreslo for et par poster siden, annet enn at poster av typen "jeg får xxxxx i score i blablamark, er det noe galt med pcen min?" ikke bør havne der. Det jeg sier er at det må skilles mellom "konkurranseklokking" og hjelpetjeneste-type spørsmål for de som fikler i BIOS for første gang omtrent.

 

Et annet argument til at dette er en god ide er at det stort sett er disse to typene tråder som dukker opp i det forumet, spørsmål relatert til hvordan man klokker - og tråder som omhandler klokking på et høyt nivå, dvs resultater, voltmods, ekstremkjøling etc.

Lenke til kommentar

Men hva vil mest sannsynlig vis ha størst aktivitet? Kategorien for generelle spørsmål o.l., eller kategorien for konkurranseklokking. Jeg mener at den kategorien med mest aktivitet burde være overkategori. Ellers blir det, sett for de fleste brukere, flere klikk for å komme seg til riktig kategori. :)

Lenke til kommentar
Men hva vil mest sannsynlig vis ha størst aktivitet? Kategorien for generelle spørsmål o.l., eller kategorien for konkurranseklokking. Jeg mener at den kategorien med mest aktivitet burde være overkategori. Ellers blir det, sett for de fleste brukere, flere klikk for å komme seg til riktig kategori. :)

 

Det var ikke motsatt jeg tenkte på, selv om jeg ser at det kan ha blitt forstått sånn. Men går jo også an å ha de sidestilt, så blir det færre klikk for alle ;)

Lenke til kommentar

Da misforsto jeg. :)

Men jeg er litt usikker på om IPB-programvaren tillater at man evt. har en Overklokking-kategori der det ikke kan postes tråder, og at den inneholder eksempelvis de to kategoriene som er foreslått. Men jeg skal forhøre meg litt med ekspertene når tiden blir moden for forandringer i Overklokkingskategorien. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...