Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

The friend sone må være noe av det værste man kan oppleve. Å være bestevenn med ei jente man er skikkelig forelsket i, det gjør rett og slett vondt. Har selv vært i denne situasjonen ett par ganger og jeg må bare si, kondolerer til alle dere gutter som blir sittende fast i sonen.

 

Har selv deltatt i samtaler, alene på rommet til vennina mi om hvordan gutter skal være.

- Ikke for slem

- Ikke et fyllesvin

- Ikke en player

- Høy og blond

- Slank men ikke tynn

- Muskler men ikke mye, bare så man ser konturene

- Snill mot jenter

- Kunne prate med dem

 

Og så sitter jeg der da, og syns jeg hører beskrivelsen av meg selv tildels, og det gjør så vondt at vennina mi ser etter noen, men ikke ser meg, enda så forelsket jeg er. I tillegg tørr ikke jeg å gjøre noe siden jeg ikke vil risikere vennskapet.

 

The friend sone bør utslettes, det er rent helvette.

 

Hva syns dere om sonen, og har dere noen skrekkhistorier eller fantastiske eventyr å dele ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jeg deg så hadde jeg tatt sjansen. "Det er bedre å ha elsket og tapt enn aldri elsket".

 

Kanskje hun føler det samme for deg bare tørr ikke å gjøre noe med det?

 

Men det er du selv som kjenner situasjonen best og bør derfor selv vurdere hvordan du står i forhold til henne og hva du er villig til å risikere.

Lenke til kommentar

Ja, vennehjørnet suger kraftig, men da er det bare å komme seg videre. Har klart å bli ordentlig god venn med eksen min. Vi har et nært og godt vennskap og det er jeg glad for at jeg har fått til :)

Har personlig landet i vennehjørnet så mange ganger at jeg begynner å bli ganske vant til det.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på er om noen andre har opplevd dette:

 

- Blitt venner, eller ihvertfall nære bekjente

- Du blir forelsket, men er uaktuell for henne

- Du blir kvitt forelskelsen (vel, du er ihvertfall ikke hodestups lenger)

- Vedkommende viser seg å være en enda mer fantastisk person enn du selv som sinnssyk (forelsket) trodde.

Lenke til kommentar

For meg er hele "vennesonen" et mysterium. Jeg har hatt mange guttevenner oppover årene. Eneste gangen jeg har faktisk sagt til noen av dem at jeg ville bare være venner var når jeg ikke var tiltrukket av dem. Hadde ingenting med at vi var gode venner fra før av. Var aldri slik at jeg var tiltrukket av dem, men at de bare ble så gode venner av meg at gnisten døde.

Lenke til kommentar
Har selv deltatt i samtaler, alene på rommet til vennina mi om hvordan gutter skal være.

- Ikke for slem

- Ikke et fyllesvin

- Ikke en player

- Høy og blond

- Slank men ikke tynn

- Muskler men ikke mye, bare så man ser konturene

- Snill mot jenter

- Kunne prate med dem

Og så sitter jeg der da, og syns jeg hører beskrivelsen av meg selv tildels, og det gjør så vondt at vennina mi ser etter noen, men ikke ser meg, enda så forelsket jeg er. I tillegg tørr ikke jeg å gjøre noe siden jeg ikke vil risikere vennskapet.

Altså, det der er det alle jenter er lært opp til å ønske seg, uansett om dem gjør det eller ikke. Det der er ting man konkret kan peke på og si at en person er eller ikke er. Dessverre for gutter som føler seg som det dem vil ha så finnes det så skjer det så mye i underbevisstheten når man kommuniserer som man ikke direkte kan peke på. Det skjer ting som trigger følelser som man ikke legger merke til. Du har sikkert møtt ei mindre pen jente som du har synes vært utrolig artig og sjarmerende og når du skal beskrive henne så høres det ikke bra ut? Det har ihvertfall jeg, og jeg har også møtt mange skikkelig pene jenter som jeg ikke har følt noen som helst tiltrekkelse fra.

 

Kan jo begynne å peke på noen ting som man som regel legger mer eller mindre merke til i underbevisstheten

- Selvtillitt

- Utstråling

- Bevegelser/Kroppspråk

- Evne til å skape spenning

- Kroppskontakt (kino)

- etc

(noen av punktene legger man bevisst merke til også, men skal love deg det skjer mer i underbevisstheten)

 

Veldig få som kommer og sier f.eks. "h*n hadde det bra kroppspråket". For det er ikke noe man legger direkte merke til, men det tiltrekker noe voldsomt for dem som har det

 

Så om du er nysgjerrig på dette er det nok lurt å sjekke ut hva som trigger følelser i underbevisstheten. Har brukt mye av det selv, og tror dama merka fin lite av det før jeg fortalte henne om det (og nei, kunnskap er aldri juks)

 

Det er dette som kan få folk til å tiltrekkes av folk som ikke har dem egenskapene dem tror dem er ute etter. Ta et eksempel med jenter som er interessert i en høy, kjekk, smart, rik nordmann med humor. Men som ender med en kriminell apekatt som voldtar henne

Endret av Demantios
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...