Gå til innhold

2 bredbåndsabonnement på i samme hus/gård ?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og dama flytter til et hus der det er 3 andre hybler. Huset er på en gård, og jeg tror ikke internetthastigheten er den beste, og det er nok mulig at gården ligger langt unna en sentral.

 

Siden det allerede er internett der, men bare trådløst, lurer jeg på om det er mulig å bestille et eget abonnement inn i vår hybel? Vi har ikke telefon eller noe, men bonden på gården sa at kabelen lå rett utenfor huset, så det burde vel ikke være noe problem.

 

Eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg og dama flytter til et hus der det er 3 andre hybler. Huset er på en gård, og jeg tror ikke internetthastigheten er den beste, og det er nok mulig at gården ligger langt unna en sentral.

 

Siden det allerede er internett der, men bare trådløst, lurer jeg på om det er mulig å bestille et eget abonnement inn i vår hybel? Vi har ikke telefon eller noe, men bonden på gården sa at kabelen lå rett utenfor huset, så det burde vel ikke være noe problem.

 

Eller?

 

Da må det være ett ledig fysisk trådpar i så fall - det finner ISP/leverandør ut av, eller du kan sjekke via "Kapaks" - som er et grensesnitt mot den databasen som inneholder oversikt over alle kobberpar og samband i telenettet - letteste om du har telefonnummeret hvis de har fasttelefon i dag.

 

https://metro.telenor.no/metro2-application-kapaks-web/

 

Der ser du også linjelengde, potensielle produkter på linja samt hva slags utstyr Jara har på sentralen.

 

Er det langt ut i periferien er det kanskje ingen andre leverandører enn Jara til stede på sentralen - du kan i så fall velge leverandører men det blir Jara som er "grossist" frem til deg på sitt utstyr. Et eksempel er f.eks. NextGenTels "surf"-produkter - de leverer innholdet (internett-aksess, tilgang til tjenester) mens Jara bærer dette frem til din Ethernett-plugg.

 

Alternativt kan det jo kanskje finnes leverandører av trådløst bredbånd i en eller annen variant.

Endret av leftbrain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...