Gå til innhold

dyr sydentur som ikke blir noe av!


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Jeg og mine venner bestilte for en tid tilbake siden tur til KOS den 12 juni. Vi har i ettertid ombestemt oss og vil avbestille. For å få depositumet på 1200 kr ca tilbake må vi avbestille 42 dager før avreise. 42 dager før avreise var på fredag (arbeidernes dag, 1 mai) så det gikk ikke å avbestille da. Vi gikk ned lørdag og damen bak skranken sa det ikke var mulig å få tilbake de pengene. Er dette pirkete? Dårlig kundebehandling? Burde vi fått pengene tilbake? Hva kan gjøres?

 

Takker på forhånd for enhver hjelp jeg kan få! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja skulle definitivt vært tidligere ute, men var på lørdag folk bestemte seg for å trekke seg ut. Men reiseforsikring? tjae, med fare for å høres ut som en 14 år gammel mamma dalt vil jeg bare nevne jeg er 19 :> men mamma har helt sikkert reiseforsikring, og hvor vidt den beskytter depositummet vet jeg ikke. (ikke turd å si fra enda ;) er jo toppen av uansvarlighet så.. :p) men skal forske litt på det der wolf.

 

Takk for svar folks, selv om det var dystre svar! :(

Lenke til kommentar
Reiseforsikring dekker som regel kun avbestilling som følge av akutt sykdom i en av reisefølget.

 

Stemmer det. Jeg har 3 reiseforsikringer og har lest gjennom flere forsikringsvilkår enn det. Dette gjaldt i alle fall for alle de. Aldri hørt om en avbestillingsforsikring hvor man bare kan få tilbake pengene fordi man ikke generelt sett gidder/kan/vil reise.

Lenke til kommentar

Nå blander du vel kortene litt? Er det ikke nettopp det avbestillingsforsikring er laget for da? En normal reiseforsikring dekker jo avbestilling ved sykdom eller andre "fornuftige" årsaker. Hvis det da skal være noen grunn til å ha en avbestillingsforsikring så må jo den tilby noe mer utover hva reiseforsikringen tilbyr. De avbestillingsforsikringene jeg har blitt tilbutt har gitt mulighet til å avbestille nærmest uten grunn, men de har vært så latterlig dyre at du nesten må ha planlagt på forhånd å avbestille for at det skal svare seg.

 

Men nok OT, trådstarter har ingen avbestillingsforsikring uansett så her må en forholde seg til vanlig reiseforsikring og der er det ikke noe å hente.

Lenke til kommentar

Tar gjerne imot en link eller lignende som viser til en avbestillingsforsikring hvor man kan avbestille når som helst uten grunn og få hele kjøpesummen tilbakebetalt uten noe om og men. Hadde vært interessant å sett prisen på en slik forsikring og lest vilkårene.

 

Edit: Det heter avbestillingsforsikring fordi om det er inkludert i reiseforsikringa. Ikke absolutt alle reiseforsikringer har inkludert avbestillingsforsikring.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Etter litt googling uten resultater ser det ut som om jeg muligens har bommet her. Jeg er rimelig sikker på at jeg har blitt tilbudt noe slik så enten har de sluttet med det ellers så har det bare funnet sted inne i midt hode (skjer mye merkelig der så ikke så veldig usansynlig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...