Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

dykker satt seg fast i kroken min. krever erstatning


Anbefalte innlegg

Hvorfor ville du betalt halve beløpet om dykkeren hadde vært hyggelig?

Selv om dykkeren ikke har rett til noen penger er det mulig å betale litt av beløpet bare for å være snill, enkelte gjør slikt. Derimot i dette tilfellet så er dykkeren en grådig idiot og fortjener ikke noe som helst.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådstarter nevner en rød bøye 200 meter unna. Hvis dette er saken så var det ingen grunn til at du ikke skulle kunne fiske der du var.

Var det tilfeldigvis denne typen bøye du så?smbcordura_72.jpg

Mulig jeg tar feil, men denne typen bøye er temmelig høy og tynn og kan dermed virke ut som å være lengre borte enn hva den i realiteten er.

 

Hvis dykkern oppfører seg som en kødd så kunne du sendt inn en klage eller bekymringsmelding på ham til NDF på at han dykka alene (med mindre han har usedvanlig høy sertifisering er det idioti å dykke alene.) Du kan og legge til oppførselen hans og hvordan dette reflekterer på dykkere som helhet.

 

Tørrdrakter er dyre saker og koster alt mellom 7000 til 20000 for hobbybruk. Det finnes enkelte typer som en ødelagt glidelås kan være svært dyr å skifte, men jeg har vanskeligheter for å se hvordan du skulle gjøre den typen skade. Hvis kroken lagde skader over større områder kan det bli endel lapping som må til, men dette skulle også være forholdsvis billig å fikse. Som tidligere sagt så er jeg temmelig sikker på at skaden kroken(e) dine gjorde vil være relativt enkel og billig å reparere.

 

Dette virker ut som en sak der det var skikkelig uflaks å du fikk dykkern på kroken. Ser ikke hvordan du skal ha handlet uforsvarlig i denne saken og heller ikke hvorfor du skal betale for at han skal kjøpe seg ny tørrdrakt, hvis kroken har gjort skade over større områder så er det selvfølgelig surt for dykkern, spesielt hvis drakta var relativt ny, men fortsatt ikke din feil slik jeg ser det i forhold til de opplysningene du har kommet med.

 

Hadde vært kjekt å høre hvordan saken ender :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...