Gå til innhold

EVGA x58 SLI/Classified Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen av EVGA gutta her som har vært borti at systemet totalt streiker? Altså at det ikke vil starte i det hele tatt, og at diagnose LEDen forblir mørk?

Infant death på Classified kortet mitt eller noe kanskje?

Har hørt om noe lignende fra andre Classified eiere.. eneste forslaget er koble fra alle strømkabler og ta ut bios batteri og la det ligge par timer..

Lenke til kommentar
Ok, systemet ligger nå i småbiter og jeg sitter å vurderer om jeg skal smekke inn Core 2 riggen.

Men skal prøve ditt triks i allefall, så slipper jeg å tenke på å måtte bryte opp Megahalem ramma, for denne sitter som støpt.

ja er verdt ett forsøk.. men hvilken bios brukte du når det ikke startet lenger?? kom ny igår(S222) og jeg har bare brukt beta bios(S21S) så langt da de offisielle har vært litt fulgt av snodige problemer..

Lenke til kommentar

Nytt Classified kort for 4-way SLI :D

 

 

EVGA X58 SLI Classified 4-Way SLI Motherboard

Intel® X58 Express Chipset with the ICH10R Southbridge

7 PCIe Slots for 2-Way, 3-Way, 4-Way SLI or CrossFireX Support

10 Phase Digital PWM with Switching Frequency of 1333KHz

Low ESR/ESL Film Capacitor

100% Solid State Capacitors

EVGA E-LEET Tuning Utility Software

EVGA EVbot Support

EVGA ECP V2 (EVGA Control Panel)

 

XL ATX :new_woot:

 

EVGA GTX 285 Classified Graphics Card

GeForce GTX 285 GPU

4-Way SLI Support

8 Phase Digital PWM

Low ESR/ESL Film Capacitor

X-Cool jumper for Extreme OC

3 PCIe 6 pin power connectors

Dedicated Voltage Read Points

EVGA EVbot support

 

http://www.evga.com/articles/00501/

 

 

170-BL-E762-A1 Intel LGA 1366, 7 x PCI-E, Dual GB LAN, Firewire $449.99

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Bare Evga gtx285 støtter 4-way foreløpig ser det ut til. Ellers kan man jo ha 4-way 4890 også på dette kortet. Dog det går ann på det andre classified kortet også med moddet kjøler på det ene kortet.

 

 

Kabinettet må ha 10? slots bak for at det skal passe med 4-way SLI tror jeg det var.

 

Det passer nok de fleste kabinett egentlig, da det ofte er litt plass igjen nede i kabinettet. Men trangt kan det bli ja.

 

Jeg synes det var på tide med xl atx da jeg synes det har vært for trangt mellom slotsa hvis man har f. eks 4 kort av ymse slag i pci-e portene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nettopp fått Classified i hus, og skal montere det nå en av de kommende dagene.

 

Jeg antar at å flashe-biosen kan være en god idè, men saken er den at jeg allerede har fått et dødt kort i X58-oppgraderingen min. :p

Så jeg lurer på hvilken metode som egentlig er den tryggeste når det kommer til flashing, og ikke minst om det er noe spesielt jeg burde passe på?

Endret av Rattpjusker
Lenke til kommentar
Hva tenker dere om å bruke denne biosen?

http://www.evga.com/Support/Drivers/default.asp?switch=2

 

Tenkte å flashe til den med CD-metoden, men er litt skeptisk til å bruke beta bios.

Tjener jeg forresten noe særlig på å oppdatere egentlig? Bruker bare seks gigabyte RAM og en vanlig D0 920.

 

Ligger den ute på Evga siden, så er det nesten alltid safe.

 

Noe som heter:

 

If It Ain't Broke Don't Fix It

 

Hvis det ikkje er noen tilleggsfunksjoner innen overklokking som er ny i den biosen som du ikkje kommer til å bruke alikevel, så er det ikkje vits. Changelog er kjekk å lese for å se om DU trenger den biosen.

Lenke til kommentar
Hmm.

 

Jada, vet jo det, men så vidt som jeg vet har jeg en bios fra i mai, så antar det har skjedd en del i de andre biosene siden da? Så er vel muligens noe oppgjennom tiden jeg trenger. D:

 

 

EDIT;

Å clocke i7 var vanskeligere enn jeg trodde. :p

 

Jaha? Jeg synes det var enklere enn å klokke Core 2 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...