Gå til innhold

EVGA x58 SLI/Classified Tråden


Anbefalte innlegg

Nei, eneste problemet du og jeg får med å bruke Xeon med uflashet BIOS er at den ikke vil ha korrekte multiplikatorer.

Den vil vises som låst på minnesiden, dog vil den boote osv slik at du får flashet og låst opp.

 

Jepp, jeg er nå med i Classified klubben, hadde ikke trodd at ett såpass dyrt hovedkort skulle selge såpass bra som det har gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg solgt mitt gamle hovedkort, prosessor, strømforsyning og minnebrikker. Haster med å legge inn bestilling på ny hardware.

 

Går for EVGA X58 SLI sammen med Xeon W3520. Så ble jeg plutselig _veldig_ usikker på om jeg får plass til Thermalright Ultra 120 Extreme pluss vifte, og Corsair Dominator Twin3X minnebrikker.. Det kan se ut som de høye kjøleribbene på minnebrikkene kommer i veien for TRUE med vifte i minnespor 1 (det sorte sporet nærmest prosessoren).

 

Jeg har vifte i bakkant av kabinettet, like ved prosessoren (Antec P182) og en vifte i toppen. Begge disse har per i dag en ekstremt tett passform med tanke på TRUE, og EVGA kortet har en stor og høy kjøler på PWM området ved prosessoren, som nå vil komme mellom TRUE og viften min i bakkant av kabinettet. I tillegg til en relativt høy kjøler på NB, som sikkert vil komme helt oppi TRUE, om den passer sammen i hele tatt. Også får jeg høye minnebrikker på høyre side som prikken over i'en.

 

Hvis jeg er heldig nå, så er det andre som har kombinasjonen Antec P182, EVGA x58 SLI og TRUE fra før, som kan si om dette går :)

Lenke til kommentar

ai ai takk for raskt svar :- )

Fant forresten dette hvis det var noen som lurte på forskjellen :)

 

http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=100638...page=2&key=[/url'> ']The 760 would not be 16x 16x 8x for Tri SLI

 

it works like this

 

PCI-E x16 slot 1 = 16x (8x if PCI-E slot 2 is occupied)

PCI-E x16 slot 2 = 8x

PCI-E x16 slot 3 = 16x (8x if PCI-E slot 3 is occupied)

PCI-E x16 slot 4 = 8x

 

so basically if you run Tri SLI on this board it will be 8x 8x 16x

 

you can check out this post from NickM, EVGA Mod, he origianlly gave this information

 

link to thread (post # 31)

http://www.evga.com/forums/tm.asp?m=100617...page=2&key=

 

 

The 759 version works like this

 

PCI-E x16 slot 1 = 16x

PCI-E x16 slot 2 = 16x (nForce 200 Channel A)

PCI-E x16 slot 3 = 16x (8x if slot 4 i occupied) (nForce 200 Channel B)

PCI-E x16 slot 4 = 8x (nForce 200 Channel B)

 

The nForce 200 chip only adds an extra 16 lanes, you would need an extra 24 lanes to be able to do 16x 16x 16x 8x with all 4 slots occupied.

 

so in Tri SLI it gives 16x 16x 16x, this is better than you would get without it which is 16x 8x 8x on the original EVGA 58 or 8x 8x 16x on the Classified E760.

 

If you do Tri SLI with dedicated PhysX on the E759 then its 16x 16x 8x 8x, which is better than the E760 which would be 8x 8x 8x 8x.

 

 

thats in theory but due to the current cards that can be Tri SLI'ed you wont notice any difference as none need more than 8x bandwidth, this may change in the future.

Endret av LoooK
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er i ferd med å bestille et Classified på ren impuls på Kompletts weekend tilbud. Har ikke lest stort om dette kortet, så jeg kan tenke meg innspill på ram som fungerer godt sammen med kortet. Skal klokke, så jeg funderte på 6gb 1866/2000MHz minne.

corsair dominator gt 2000cl8 kittet (6gb) funker bra hos meg på mitt 759

post-129046-1246045594_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

EK vannblokk mottatt og montert :) Meget imponert over kortet så langt. Slet noe jævlig med å forstå hvordan i alle dager man klokket en i7, men det kommer seg :thumbs:

Noen som kjører med begge EPS pluggene koblet til? Om jeg kobler til #2 så starter ikke pcen i det hele tatt :hmm:

Lenke til kommentar
EK vannblokk mottatt og montert :) Meget imponert over kortet så langt. Slet noe jævlig med å forstå hvordan i alle dager man klokket en i7, men det kommer seg :thumbs:

Noen som kjører med begge EPS pluggene koblet til? Om jeg kobler til #2 så starter ikke pcen i det hele tatt :hmm:

jeg bruker begge EPS pluggene.. funker fjell..:D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

SLI LE hovedkortet har disse båndbreddene på pci-ex 16 sporene: x16-x8-x4-x8

 

Jeg har tenkt til å kjøre Crossfire etterhvert med enten 2x4870x2 eller 4890'er.. vil jeg tape mye på performance? siden båndbredden er forskjellig på nesten hvert spor?

Skal kjøpe hovedkortet nå snart, og hadde vært fint å visst dette før :p

 

(ps.. det er ikke i prisguiden enda, søk : EVGA X58 SLI LE på komplett, så finner du/dere det med engang.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer sterkt dette kortet: EVGA X58 3xSLI

Aldri tenkt over disse kortene før jeg så dette innlegget her.

 

Det jeg da lurer på er om mine Mushkin 2000MHz brikker passer dette kortet ?

 

Mushkin DDR3 6GB extreme Performance

XP3-16000 3x2048MB 2000Mhz. (9.10.9.24)

Lenke til kommentar

Fikk i dag kortet mitt, men jeg får ikke bootet maskina.

Det lyser i den blå led pæra, trykker på start så starter maskina men den går ca bare i 2-3 sekunder før det blir stille.

 

Noen som vet hva det kan være.

 

Har til opplysning en Mist 1000w PSU, hørt at det kan være trøbbel med mange typer PSU. men finner ingen info om dette.

Lenke til kommentar

Det vises ingenting i den, helt død.

 

Har fortsatt ikke fått liv i riggen.

Kjøpte en ny PSU BeQuiet 1000w, uten at det hjalp nevneverdig.

 

Vurderer å sende kortet i retur og bestille nytt.

 

Kan kortet sendes inn på angrefristen når det er koblet opp og testet ?

 

Hva slags PSU har folket her til disse evga kortene ?

Endret av DDuck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...