Gå til innhold

ASUS A7N8X Deluxe VS Abit NF7-S V1.2 S-ATA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo folkens... slapp litt av da.

 

Kan dere ikke prøve å hjelpe vedkommende istedet for å krangle ? Overklokking er et argument, men det finnes da en mengde andre ting som kan være vel så viktig for en bruker.

 

Har lett endel rundt om på nettet og lest minst 25 tester og konklusjonene er at begge kortene får MEGET bra karakterer og at forskjellene dem imellom er marginal. Noen ganger tipper karakteren fordel Asus andre ganger Abit.

Lenke til kommentar
ASUS A7N8X DLx er skitt best av ALT, fordi Dual LAN, perfekt plasseringene layout, referanse firewire plugg i HK, Den er SÅ bra jeg ikke vil bytte innen 1 år. ABIt har 1 års garanti, men ASUS har 3 år . drit alle som sier Abit eller Msi eller Epox er best. :D

 

Hei FAN boy... nå burde du roe deg ned før du sitter der med foten enda lenger inn i kjeften.

Asus er ikke mye best.. de har tilogmed mistet retten til å bruke Soundstorm navnet.. forde kretsene de hadde på kortet var då dårlige..

En annen ting du glemmer er at feks NF7 v2.0 støtter 400Mhz bus, og det tror jeg du skal slite litt for å få til på et ASUS kort. Har forresten Asus fixet problemet med bios korrupsjon.. ?? neppe..

Når vi da legger til at kortet ikke er noe bra til OC, og at biosen ser ut som et takras så ender vi desverre opp med et i beste fall middelmådig kort.

 

EDIT: Staveleif

 

Hvis det er noen som burde roe seg litt så er det vel deg.

Og jeg skulle likt å se du bevise påstandene dine!

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som burde roe seg litt så er det vel deg.

Og jeg skulle likt å se du bevise påstandene dine!

 

Tror kanskje jeg stod opp med det gale benet i dag.. eller datt ut av senga kanskje..

Tok litt hardt i.. men men

 

Anyway, hvilke påstander er det du vil ha bevist?

Lenke til kommentar

1.

de har tilogmed mistet retten til å bruke Soundstorm navnet.. forde kretsene de hadde på kortet var då dårlige..

 

2.

En annen ting du glemmer er at feks NF7 v2.0 støtter 400Mhz bus, og det tror jeg du skal slite litt for å få til på et ASUS kort.

 

3.

biosen ser ut som et takras så ender vi desverre opp med et i beste fall middelmådig kort.

Skjønner ikke helt hva du sikter til her.

Lenke til kommentar
ASUS A7N8X Deluxe VS Abit NF7-S V1.2 S-ATA

 

hvem bedre hovedkort?  :-?  

 

hvem rask hovedkort?  :-?  

 

noe mer  :-?

 

Alt du gjør er jo å spørre hva er best, hva er raskest... Sikker på at jeg kan finne 20 tråder du har startet med "denne vs denne" tema. Er du ikke fornøyd med PC'en din? Ellers kan du jo lese noen "reviews", så finner du ut hva som er best :-?

Lenke til kommentar
1.
de har tilogmed mistet retten til å bruke Soundstorm navnet.. forde kretsene de hadde på kortet var då dårlige..

 

2.

En annen ting du glemmer er at feks NF7 v2.0 støtter 400Mhz bus, og det tror jeg du skal slite litt for å få til på et ASUS kort.

 

3.

biosen ser ut som et takras så ender vi desverre opp med et i beste fall middelmådig kort.

Skjønner ikke helt hva du sikter til her.

 

1. Her er komplett liste over hovedkort som er Soundstorm sertifierte. Som du ser er ikke Asus A7N8X Deluxe godkjent

 

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=motherboards

 

2. Asus sitt A7N8X Deluxe v2.0 støtter 400Mhz bus. Problemet er å finne v2.0 kort, siden Asus ikke har merket hovedkortene på samme måte som Abit

 

3. Jeg synes Biosen til Asus er helt grei. Enkel å forstå og navigere i. At den har litt mer grå og kjedelige farger enn Abit sin bios, bryr jeg meg ikke noe om.

Lenke til kommentar

1. Her er komplett liste over hovedkort som er Soundstorm sertifierte. Som du ser er ikke Asus A7N8X Deluxe godkjent

 

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=motherboards

 

2. Asus sitt A7N8X Deluxe v2.0 støtter 400Mhz bus. Problemet er å finne v2.0 kort, siden Asus ikke har merket hovedkortene på samme måte som Abit

 

3. Jeg synes Biosen til Asus er helt grei. Enkel å forstå og navigere i. At den har litt mer grå og kjedelige farger enn Abit sin bios, bryr jeg meg ikke noe om.

 

Du tok på deg oppdraget ja....

 

1. Greit nok at det ikke ligger på lista (noe den sansynligvis vil innen kort tid), men at dette skyldes dårlige komponenter.... den er litt drøy.

 

<edit>

2. Skal ikke påstå noe her, men dette må da skyldes dårlige web shopper, svjv er embalasjen på 2.0 og 1.x forskjellig.

<edit>

 

3. Ja, jeg skjønner ikke hva som er problemet.

Lenke til kommentar

 

Uten at jeg sier at Asus er bedre en Abit eller vis a vesa, så er den konklusjonen din latterlig. Begge kortene har gjort det USEDVANLIG bra i alle de testene jeg har kunnet finne.

Det verste er imidlertid at du så fullstendig villeder enn som er ute etter informasjon og kunnskap.

 

Jeg har sett av tidligere innlegg at du har god peiling på flere ting, så jeg regner med at det var en "ond ånd" som feide over tastaturet ;)

Lenke til kommentar

Hos PS Data står følgende:

 

Mainboard Socket-A nForce2-ST ATX Audio SATA 1394 Raid USB 2.0, A7N8X DELUX/GD

 

Dette henviser til USB 2.0, ikke versjon 2.0 av hovedkortet

 

Ganske sikker på at det sto v2 tidliger i uken da jeg sjekket, men det er mulig jeg har blingsa, linjedeling mellom usb og 2.0 kanskje. Men hva med embalasjen, ganske sikker på jeg har lest at den er endret.

 

EDIT, hvor ble det av meldinga til Spaz ?

Lenke til kommentar

Asus har hatt nVidia bak seg før, men som jeg sa så mistet de den retten pga. dårlige kretser el. komponenter, så det er ikke det at de bare ikke har fått godkjenning ennå.. de mistet den faktisk.

 

Når det gjelder FSB så stemmer det kansje at revisjon 2 av asus kortet klarer over 200 FSB.. men hvor mye over? Like mye som Abit sine 230-240Mhz?

 

Når det gjelder biosen så synes jeg den var mye mer rotete enn Abit sin.. noe en del tester av kortet også forteller.

 

 

magfa: om du tenker deg litt om så skjønner du sikkert at du stengte din egen tråd med de ordene du slang rundt deg... jeg tviler på at "lille unge" og "smartass" er så kraftfulle utrykk at en tråd blir stengt. Uansett så er IKKE dette det rette stedet så ta opp dette.. mail eller pm meg isteden om det er noe du ønsker å si.

Lenke til kommentar
Asus har hatt nVidia bak seg før, men som jeg sa så mistet de den retten pga. dårlige kretser el. komponenter, så det er ikke det at de bare ikke har fått godkjenning ennå..  de mistet den faktisk.

 

Jeg vet ikke hvem du er eller tror du er, men at du påstår noe gir meg ingen troverdighet. Skal like å se en artikkelen fra hvilke som helst middelmådig web side som bekrefter det du sier.

 

http://www.nforcershq.com/modules.php?name...article&sid=430

Lenke til kommentar
Uten at jeg sier at Asus er bedre en Abit eller vis a vesa, så er den konklusjonen din latterlig. Begge kortene har gjort det USEDVANLIG bra i alle de testene jeg har kunnet finne.

Det verste er imidlertid at du så fullstendig villeder enn som er ute etter informasjon og kunnskap.

 

Jeg har sett av tidligere innlegg at du har god peiling på flere ting, så jeg regner med at det var en "ond ånd" som feide over tastaturet ;)

 

Som nevnt over så datt jeg ut av senga i dag.. og det virker som om jeg har latt det gå utover Asus som jeg har mislikt pga. masse kluss med de første jeg hadde.. det var jo når de nettopp hadde kommet ut, og da må man regne med litt svinn, det vet jeg, men det er fortsatt litt irriterende.

Tror overklokkern i meg er litt for dominerende, og da er ikke rart jeg rakker litt ned på Asus.. om jeg skal overse akkurat de stemmene i hodet mitt så blir jeg nødt til å legge meg litt flat, for da er kanskje ikke forskjellen mellom de kortene så stor alikevel.

Nå som Asus har kommet ut med ny revisjon, så regner jeg med at de har fikset "problemene" .. og jeg burde kanskje glemme fortiden :p

 

Men det skal sies at jeg står på mitt.. jeg synes Abit NF7 v2.0 er bedre. ;)

 

PS: den onde ånden har fått smake pisken.

 

Edit: Syntax error

Lenke til kommentar
Asus har hatt nVidia bak seg før, men som jeg sa så mistet de den retten pga. dårlige kretser el. komponenter, så det er ikke det at de bare ikke har fått godkjenning ennå..  de mistet den faktisk.

 

Jeg vet ikke hvem du er eller tror du er, men at du påstår noe gir meg ingen troverdighet. Skal like å se en artikkelen fra hvilke som helst middelmådig web side som bekrefter det du sier.

http://www.nforcershq.com/modules.php?name=News&file=article&sid=430

 

Jeg siterer et brev som kommer fra nVidias PR Manager, Brian Del Rizzo

 

"A product can be branded NVIDIA SoundStorm only if it meets the requirements listed below. Products that qualify for the SoundStorm brand are eligible to use the Dolby® Digital logo and branding. Products cannot get the Dolby certification nor use the Dolby Digital logo without participating in the SoundStorm program. Such products must have the following items as they are not optional :-

 

- NVIDIA nForce2 platform processor-based motherboard that includes the MCP-T with APU supporting Dolby Digital 5.1 encoding

- Discrete (non-shared) front left and right analog outputs

- Discrete (non-shared) rear left and right analog outputs

- Discrete (non-shared) center and subwoofer analog outputs

- Discrete (non-shared) S/PDIF digital output (coax recommended, but they can do optical)

- Discrete (non-shared) line-in analog inputs

- Discrete (non-shared) microphone analog input

- Minimum 85db signal-to-noise ratio on all analog outputs

- Minimum 80db signal-to-noise ratio on all analog inputs

- Dolby Digital testing, certification, approval from Dolby and NVIDIA

 

Currently, there are only three tested and certified products that meet the SoundStorm / Dolby certification criteria :-

 

- ABIT NF7-S

- MSI K7N2G-ILSR with S-Bracket

- Shuttle SN41G2 small form-factor PC

 

There are no provisions for upgrading to a SoundStorm solution or adding SoundStorm capabilities after a product is in the consumers hands. The product must contain everything necessary to provide full audio functionality in accordance with the SoundStorm program out-of-the-box and be tested and approved by NVIDIA and Dolby. This is done to ensure the best quality and consumer experience possible, and to guarantee a minimum level of quality on all SoundStorm branded products.

 

Other boards are currently in certification."

 

Mer kan leses på feks http://www.rojakpot.com/default.aspx?locat...&var1=20&var2=0

 

Edit: layout

Lenke til kommentar

There are no provisions for upgrading to a SoundStorm solution or adding SoundStorm capabilities after a product is in the consumers hands. The product must contain everything necessary to provide full audio functionality in accordance with the SoundStorm program out-of-the-box and be tested and approved by NVIDIA and Dolby. This is done to ensure the best quality and consumer experience possible, and to guarantee a minimum level of quality on all SoundStorm branded products.

 

Mer kan leses på fekshttp://www.rojakpot.com/default.aspx?location=3&var1=20&var2=0

 

Akkurat det som står her, gjør det hele litt merkelig at A7N8X var på lista i lang tid. Videre bekrefter det vel ikke dine påstander.

 

Og sist men ikke minst foreslår jeg at du leser artikkelen du linker til, ettersom utdraget mitt (som avkrefter hardware problem) kommer fra samme artikkel ;)

Lenke til kommentar

- Discrete (non-shared) front left and right analog outputs

- Discrete (non-shared) rear left and right analog outputs

- Discrete (non-shared) center and subwoofer analog outputs

- Discrete (non-shared) S/PDIF digital output (coax recommended, but they can do optical)

- Discrete (non-shared) line-in analog inputs

- Discrete (non-shared) microphone analog input

 

Om mann ser på dette så ser mann hvorfor a7n8x dlx ikke er soundstorm sertifisert. Kortet deler et par utganger og det var ikke noe krav i begynnelsen at mann skulle ha ikke-delte utganger for å få soundstorm sertifisering. Dette ble forandret etter en stund, og det var derfor a7n8x dlx ble tatt av lista tror jeg. Kortet deler ihvertfall noen utganger noe som gjør at det ikke kommer til å bli soundstorm sertifisert igjen uten at reglene blir forandret nok en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...