Gå til innhold

ASUS A7N8X Deluxe VS Abit NF7-S V1.2 S-ATA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Alt du gjør er jo å spørre hva er best, hva er raskest... Sikker på at jeg kan finne 20 tråder du har startet med "denne vs denne" tema. Er du ikke fornøyd med PC'en din? Ellers kan du jo lese noen "reviews", så finner du ut hva som er best :-?

 

Forumet er til å spørre om ting du lurer på. Jeg har sikkert postet over 100+ meldinger deg jeg lurer på ting. 2 hoder tenker bedre enn 1 osv.

 

Alltid er det flaming på forumet :grumpy:

 

 

Har asus kortet selv og jeg er kjempefornøyd med den. Men nå klokker ikke jeg noe men de begge skal være fine å klokke så det blir nesten hvem du synes er tøffest,bundle og sånne ting som vil avgjøre hva du velger til slutt.

Lenke til kommentar
- Discrete (non-shared) front left and right analog outputs  

- Discrete (non-shared) rear left and right analog outputs  

- Discrete (non-shared) center and subwoofer analog outputs  

- Discrete (non-shared) S/PDIF digital output (coax recommended, but they can do optical)  

- Discrete (non-shared) line-in analog inputs  

- Discrete (non-shared) microphone analog input  

 

Om mann ser på dette så ser mann hvorfor a7n8x dlx ikke er soundstorm sertifisert. Kortet deler et par utganger og det var ikke noe krav i begynnelsen at mann skulle ha ikke-delte utganger for å få soundstorm sertifisering. Dette ble forandret etter en stund, og det var derfor a7n8x dlx ble tatt av lista tror jeg. Kortet deler ihvertfall noen utganger noe som gjør at det ikke kommer til å bli soundstorm sertifisert igjen uten at reglene blir forandret nok en gang.

 

Hvilke utganger er det a7n8x deler?

 

Jeg tror problemet er relatert til at Asus mar modifisert litt for å ha 2 nettverks kontrollere, noe som medfører at nvidia sine drivere ikke kan brukes uten videre. Asus har egne tilpassede drivere.

 

Et par andre poeng:

Currently, there are only three tested and certified products that meet the  

SoundStorm / Dolby certification criteria :-  

 

og

 

Other boards are currently in certification."  

 

mao, det hele kan dreie seg om at A7N8x kortet ikke er (ferdig) testet enda.

Lenke til kommentar

Trodde at den delte noen siden mann har mulighet til å stille driverne til: Rear Speaker connects to line in og

Center speakers connects to microphone.

 

Ser nå at det ikke er tilfelle. Har ikke testet med analoge utganger siden jeg bruker digital utgangen. Eneste er at mann har en line out som left right utgang og da ikke har mulighet til å koble til headset i tillegg om mann bruker de analoge utgangene (men det kan mann vel kanskje ikke på noen av soundstorm kortene?).

 

Kortet har vært soundstorm sertifisert og har blitt droppet fra listen. Om jeg ikke husker feil så var det vel det første kortet som fikk soundstorm sertifiseringen.

Lenke til kommentar

Alt du gjør er jo å spørre hva er best, hva er raskest... Sikker på at jeg kan finne 20 tråder du har startet med "denne vs denne" tema. Er du ikke fornøyd med PC'en din? Ellers kan du jo lese noen "reviews", så finner du ut hva som er best :-?

 

Forumet er til å spørre om ting du lurer på. Jeg har sikkert postet over 100+ meldinger deg jeg lurer på ting. 2 hoder tenker bedre enn 1 osv.

 

Alltid er det flaming på forumet :grumpy:

 

Selvfølgelig er forumet til for å lure, og spørre om ting, jeg også har mange poster og tråder der jeg stiller spørsmål.

Men i denne tråden er det ikke snakk om hjelp, det er vanskelig, kansje umulig å svare objektivt på et spørsmål som "denne vs denne, hvilken er best" du vet, ATI vs nVidia, Intel vs AMD....

 

Thomas stiller de samme spørsmålene om og om igjen, synes det begynner og bli litt drøyt, men for all del, be my guest.... jeg skal ikke flame (siste post var heller ikke ment som flaming :shrug: )

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...