Gå til innhold

Internasjonal utgave av bøker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig mange av bøkene jeg har brukt på skolen (elektronikk, matte og fysikk) har advarsler om "Restricted! Not for sale in the United States". Opphavsrett er sikkert en ting, en annen er at da slipper vi (for det meste) stygge CGS-enheter.

 

Samme.

 

Er det faktisk noen som bruker CGS (centimeter-gram-sekund) i dag?

Lenke til kommentar

Min lærebok i fluidmekanikk har i alle fall halvparten av eksemplene i rare enheter.

 

Compute the torque if D1 = D2 = 3in, p1 = 100 lbf/in2 gage, p2 = 80 lbf/in2 gage, V1 = 40 ft/s, h1 = 2in, h2= 10in, and \rho = 1.94 slugs/ft3.

 

redigert:

Det står litt bedre forklart enn bare "not for sale in the U.S." da:

 

"This book cannot be re-exported from the country to which it is sold by McGraw-Hill. The International Edition is not available in North America."

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

En amerikansk lærebok jeg bruker dette semesteret (i faget strømning og varmetransport) har ikke noen spesiell påskrift om at det er en internasjonal utgave, og den oppgir absolutt alle ligninger, formler og regneeksempler i både SI-enheter og «English units». Og det er ingen tvil om hvilket system boken var skrevet for først, siden de fleste eksempler opererer med temperaturer som 15,6 °C (= 60 °F) og rørdiametre som 0,0508 m (= 2 "). For ikke å snakke om den idiotiske energienheten btu, British thermal unit. Ugh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...