Gå til innhold

Vi er verdensmestere på likestilling!


Anbefalte innlegg

vil bare fortelle en historie som skjedde her om dagen som jeg syns var ganske gøy å "kult" gjort av an kar.

Jeg stod i kassakøen, og forrand meg var det en kar, som stod sammen med dama og en venninne av henne igjen. de var rundt slutten av 20 årene.

Karen lempet varene på båndet, mens dama stod og snakket om likestilling med veninna. De stod og snakket om hvor ille likestillingen var og sånt, og hvor viktig det var å ha en likestilling her i landet.

Jeg så på den stakkars mannen som stod å jobbet og kunne se at han fikk en irriterende blikk i øyet og rista på huet over samtalen til dama og venninna hennes.

Varene kom på ca 500 kroner, og da de skulle betale så gav mannen 250 kroner..tok varene han skulle ha og gikk. mens dama stod med en famlende litt dumt og tomt blikk. Også spurte hun typen sin, "skal du ikke ha med resten av varene"

Typen svarte litt småfrekt og høyt slik at alle kunne høre det :"du stod å snakket om hvor viktig likestilling var, så hversigod, nå kan du betale for din halvdel, SÅ blir det likestilling"

 

Matte bare fortelle dere det, noe av det beste jeg har hørt! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil bare fortelle en historie som skjedde her om dagen som jeg syns var ganske gøy å "kult" gjort av an kar.

Jeg stod i kassakøen, og forrand meg var det en kar, som stod sammen med dama og en venninne av henne igjen. de var rundt slutten av 20 årene.

Karen lempet varene på båndet, mens dama stod og snakket om likestilling med veninna. De stod og snakket om hvor ille likestillingen var og sånt, og hvor viktig det var å ha en likestilling her i landet.

Jeg så på den stakkars mannen som stod å jobbet og kunne se at han fikk en irriterende blikk i øyet og rista på huet over samtalen til dama og venninna hennes.

Varene kom på ca 500 kroner, og da de skulle betale så gav mannen 250 kroner..tok varene han skulle ha og gikk. mens dama stod med en famlende litt dumt og tomt blikk. Også spurte hun typen sin, "skal du ikke ha med resten av varene"

Typen svarte litt småfrekt og høyt slik at alle kunne høre det :"du stod å snakket om hvor viktig likestilling var, så hversigod, nå kan du betale for din halvdel, SÅ blir det likestilling"

 

Matte bare fortelle dere det, noe av det beste jeg har hørt! :!:

 

Respekt. Tommelen opp for den der. Har ekstremt lett for å bli provosert av slikt selv. ;)

Endret av StayN
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

For alle som snakker om likestilling mellom menn og kvinner i utdanningsområder, så fungerer ikke likestillingen i praksis. F.eks på ingeniørstudiene i NTNU så er det idag omkring 60% av de som studerer jener, dvs at 40% er gutter. Noe av grunnen til dette er såklart at jentene får bedre karakterer på skolen, men det er også at de får to ekstra studiepoeng og gratis omvisningstur, BARE fordi de er jenter. Denne trenden har vart flere år tilbake, og det har alltid vært flere jenter enn gutter på ingenørstudiene. Den eneste studiet hvor guttene blir prioritert, er vetrinærutdanninga.

 

Hvis det skulle komme et mer rettferdig system, så ville vel jentene begynne å klage da også, som om de ikke hadde nok fordeler

Lenke til kommentar
1978-06-09 nr 45: Lov om likestilling mellom kjønnene (likestillingsloven).

 

http://www.lovdata.no/all/hl-19780609-045.html

 

likestl. § 1 1.ledd. "Denne lov skal fremme likestilling mellom kjønnene og tar særlig sikte på å bedre kvinnens stilling."

 

Den loven er ganske stygg. Den er liksom ment å skulle fremme likestilling, men åpner jo uttrykkelig for forskjellsbehandlende tiltak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...