Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hatt maskinen på i et halvt år, nå starter den ikke.


Anbefalte innlegg

Har hatt maskinen på 24/7 i ca. et hallt år nå, men mange restarter på den tiden. Når jeg skulle starte den opp igjen så vil den ikke på. Alt av vifter og diverse snurrer i et sekund så slår den seg av og venter 2 sekund så slår den seg på igjen automatisk, men ingen skjermbilde, ikke noe lys i musa eller tastaturet heller (num-lock osv.) Har kun en skjerm. Har ikke en fjerneste anelse om hva som er galt.

 

Asus P5Q-Deluxe

Intel 6850

Ocz vx 1000mhz 2gb

eVGA 8800GTS

Ocz 30gb ssd x2

Samsung 1 tb x4

Creative audigy 2 zs.

Mist 600W

Endret av Epsilon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp støvsuger jevnlig.

Nå startet den etter å ha vært på i en time med svart skjerm, skrudde den av og på igjen. Som om den trenger oppvarming. Hva kan det være?

 

Har du klokket? Oppførselen du beskriver er standard for en overclock som har gått litt over grensa, og han derfor prøver å starte opp med default innstillinger.. som av en eller annen grunn ikke fungerer..

Lenke til kommentar

hei, har hatt lignende problem, skjer helt uten noe instillinger eller noe slikt, eneste måten jeg har fått den til å starte var å resette bios. og det var etter jeg prøvde "eliminerings metoden" som resulterte med negativt resultat.

Først trodde jeg det var psu som hadde tatt kveld men det var faktiskt bare bios som hadde problemer. ala en bad overclock, fant ut problemet var timings feil på rambrikkene så justerte det manuelt og fikk satt timings riktig. nå går den stabilt som bare det:)

 

prøv bios reset, med jumperen/bryter eller ta ut batteri og strøm tilførsel.

lykke til.

 

Samuel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...