Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jammen tok denne tråden av... Artig å kunne dele bilder på en slik enkel måte, et "lavterskeltilbud" som man ville sagt innenfor rusomsorgen :)

 

Jeg var på en liten rundtur i vår nordligste landsdel i uka etter påske. Det var mange flotte landskap, men dessverre liten tid til å fotografere. Jeg lot meg særlig imponere over Andøya, som byr på utallige fotomuligheter. Majestetiske fjell rammer inn pitoreske fiskevær mens en har havet som bakteppe. Håper på å komme tilbake dit med langt bedre tid til foto...

 

Dette bildet illustrerer på en måte turen min på Andøya, dvs. sett fra landeveien:

 

post-50883-1240864592_thumb.jpg

 

Panasonic LX3

1/500 sek - f/3,2 - 24mm - ISO 80

Lenke til kommentar

Våren er en herlig tid. For oss som finner enkle fotogleder i det som spirer og gror er det ingen ende på motiver. Nå blomstrer plommetrærne i hagen, og i 10-tiden i kveld fant jeg ut at dette måtte fotograferes. Vedlagte bilde preges av det blålige kveldslyset og omgivelsne kan være farget av det hærsens monokromatiske natriumlyset på nærliggende vei (skygget dette fra motivet med hånden). Lysnet litt og oppskarpet i Corel PSP 9.

Overhodet ikke noe spesielt, fikk bare sånn lyst til å prise Våren :D

 

post-161663-1240871786_thumb.jpg

 

ISO 1600, 1 sek, f/8.0, -1.3EV

 

-Lazy

Lenke til kommentar

post-47375-1240874542_thumb.jpg

 

"Taket" i tett barskog gjør seg fint for halv- og helabstrakter, har jeg funnet ut. Å krabbe under ei gran kan være morsomt :) Dette er vel en av de mer abstrakte.

 

Litt usikker på dette bildet, men jeg slenger det ut :).

 

Det er ikke noe å være usikker på. Paraplyen sitter. Det er her man skal si "godt observert", men det kjennes litt tamt å si det.

Endret av Me sjøl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...