Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strategisk plassering

 

post-25194-1240692037_thumb.jpg

 

Egentlig det første bildet jeg tok som funket noenlunde slik jeg så det ute. Umiddelbart virker det ironisk at hun har satt seg foran disse plakatene, tiggere er et fremmedelement i Trondheim som dukket opp litt ut av det blå. De synes ikke å ha falt utenfor "vårt" samfunn, og det virker som om mange har lite empati. Når det er sagt er det ikke sikkert det er hennes valg å sitte på gatene i sol, regn, vind, sludd, snø og kulde, og plakatene sammen med de lange skyggene er ment å illustrere dette aspektet av ensomhet i en fremmed verden.

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg syns det er imponerende at dere faktisk får tatt andre bilder i tillegg til aprilfesten. Jeg har hatt mer enn nok med utfordringa, men har nå tatt litt konsertbilder også (er jo selve musikklinja-fotografen, må jo ta bilder da).

Rett etter at jeg hadde tatt Cold Water tok jeg bildet under. Det bildet er tatt mens jeg stod på steinen jeg satt på i Cold Water. Så det så.

post-132318-1240698164_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Strategisk plassering

*bilde*

 

Egentlig det første bildet jeg tok som funket noenlunde slik jeg så det ute. Umiddelbart virker det ironisk at hun har satt seg foran disse plakatene, tiggere er et fremmedelement i Trondheim som dukket mange har lite empati. Når det er sagt er det ikke sikkert det er hennes valg å sitte på gatene i sol, regn, vind, sludd, snø og kulde, og plakatene sammen med de lange skyggene er ment å illustrere dette aspektet av ensomhet i en fremmed verden.

Ahaha! Stygt å le, men på torsdag satt hun ikke langt fra Japan Photo. ^^

Veldig bra bilde, i hvert fall. Jeg liker det.

Lenke til kommentar

Skogstur med Sigma SD-14

 

 

17-70@70mm, ISO 100, f/5.6, 1/640sek.

 

 

Forrige versjon:

 

 

Redigert i Sigma Photo Pro software og beskjært i PS.

 

 

Edit: Lastet opp en versjon jeg redigerte i ACR og PS. Forrige bilde var mørkt p.g.a. skjermens brightness stod på maks. Dropper bildebehandling i Sigma PP heretter og bruker LR2 til alt.

Endret av NorthPentax
Lenke til kommentar

Siden Sverrelerre begynte så fint med påskebilder fra rauland, tenkte jeg at jeg får laste opp et selv.

post-107204-1240753543_thumb.jpg

Ser egentlig ikke ut som det er så veldig fint vær, men det er egentlig blå himmel. Likte S/H bedre enn farger på det motivet.

Edit:

K200d m/70-210mm

f/16, 1/160sek, iso 100

Endret av Ageurk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...