Gå til innhold

Mulig å få bedre kondis på 3 uker?


Anbefalte innlegg

Ja da fikk jeg høre det, vi skal løpe 3km om 3 uker. Jeg har litt lyst til å faktisk gjøre det litt bfra denne gangen siden jeg løp så sakte som 16 min sist gang. Er det mulig å få bedre kondis på 3 uker? Jeg tok min første ''Trenings sykkeltur'' i dag, er ikke sikker på hvor langt jeg syklet, men tiper nesten 1 mil. Pleas er det mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
Ja da fikk jeg høre det, vi skal løpe 3km om 3 uker. Jeg har litt lyst til å faktisk gjøre det litt bfra denne gangen siden jeg løp så sakte som 16 min sist gang. Er det mulig å få bedre kondis på 3 uker? Jeg tok min første ''Trenings sykkeltur'' i dag, er ikke sikker på hvor langt jeg syklet, men tiper nesten 1 mil. Pleas er det mulig?

 

lønner seg ikke å sitte foran pcen vertfall:) kom deg ut å jogg:P så ska du få se kor mye det hjelpe.

Lenke til kommentar
Ja da fikk jeg høre det, vi skal løpe 3km om 3 uker. Jeg har litt lyst til å faktisk gjøre det litt bfra denne gangen siden jeg løp så sakte som 16 min sist gang. Er det mulig å få bedre kondis på 3 uker? Jeg tok min første ''Trenings sykkeltur'' i dag, er ikke sikker på hvor langt jeg syklet, men tiper nesten 1 mil. Pleas er det mulig?

 

lønner seg ikke å sitte foran pcen vertfall:) kom deg ut å jogg:P så ska du få se kor mye det hjelpe.

 

No er det altså meir enn 3 veker siden tråden blei starta :p

Lenke til kommentar

Fyren har åpenbart ikke noe grunnlag fra før. Da kan han ikke automatisk begynne med 4x4 og forvente at kondisen skal gå til himmels. Og 4x4 med lavintensitet er bare vrøvl. Begynn med et par-tre joggeturer i uken på ca. 35-40 min. Trenger heller ikke begynne i oppoverbake med en gang.

Lenke til kommentar
Joggeturer er fail og aids mtp på rask framgang, men no må du bare unnskylde meg for eg gidder ikkje å diskutere dette noko meir når det ikkje er aktuelt for TS lenger.

Joggeturer er det du _må_ starte med dersom du ikke har noe spesielt grunnlag. Å begynne med 4x4 uten å ha løpt noe særlig er det samme som å hoppe i fallskjerm uten å vite hvordan fallskjermen virker.

 

Det er vel heller din mangel på kunnskap som er årsaken til at du ikke "gidder" å diskutere dette mer.

Lenke til kommentar

Ettersom trådstarter skulle ha bedre kondis innen 3 uker, har han vel ikke tid til og starte jogge par ganger i uka. Slik jeg ser det så er flyet til trådstarter på vei ned, og han må satse på fallskjermen selv om han aldrig har prøvd en før :)

 

Edit: 'jogge' ikke 'jobbe' ..

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar

2-3 ganger i uka er fint til start. Det er ikke snakk om helvetesturer, de skal helst være på 30-40 minutt og i ok tempo. Slik som HValder sier ville fyren vært utslitt etter første uka.

 

Kjapt forslag til plan:

 

Uke 1: 2 joggeturer, rolige sådan. Ha et par dager mellom hver joggetur.

Uke 2: 3 Joggeturer. Ikke noe hardkjør her heller. Annenhver dag.

Uke 3: Start med en noelunde hard treningsøkt. (kan være 40 min. joggetur + 5 * 30 sek drag). Ha en _rolig_ tur dagen etterpå, så rolig som overhodet mulig. Ha et par dager pause , ha en ok tur. Så har du pause til dagen før du skal løpe 3 000m, da du har enda en veeldig rolig tur på 30 minutt.

 

Om du føler deg altfor sliten står du over.

 

(ja jeg er klar over at trådstarter allerede har løpt, men for andre som skulle lure.)

Lenke til kommentar

Hadde kjeda meg ihjel hvis eg skulle jogga 40min og framgangen eg hadde fått frå det over ein så kort periode som 3 veker hadde vore minimal.

 

Einaste måten å forbedre kondis på kort tid på er å kjøre hardt.

Forteller ikkje hjartet at det må lære seg å pumpe meir blod ved å luske rolig bortover.

Lenke til kommentar
Hadde kjeda meg ihjel hvis eg skulle jogga 40min og framgangen eg hadde fått frå det over ein så kort periode som 3 veker hadde vore minimal.

 

Einaste måten å forbedre kondis på kort tid på er å kjøre hardt.

Forteller ikkje hjartet at det må lære seg å pumpe meir blod ved å luske rolig bortover.

Det er ikke alle som syns det er kjedelig å jogge seg en tur. Og dersom fyren er så utrent som han sier han er, hadde fremgangen vært større enn du aner.

Han hadde antageligvis vært helt skutt dersom han skulle begynt med intervalltrening med en gang. Friske og uthvilte muskler virker bedre enn slitne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...