Gå til innhold

Acer Aspire 5040 Får ikke installert ny Windows?

Nessi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skulle installere ny windows for en venn av meg, fra før av hadde han Windows xp Home Edition og vi måtte over til Windows xp proffesional får å få tillgang til domene osv.

Maskina har fungert helt som den skal, han har spilt en del og brukt den helt vanlig uten problemer.

Med en gang jeg tar over maskina og setter i windows cd og booter fra denne, og det kommer opp til den blåe skjermen hvor ting lastes. Etter dette når jeg skal trykke "Enter" for installere, og neste steg skal jeg trykke F8 for "I Agree" så slår maskina seg av. Jeg har prøvd å vært kjappere, og da kommer jeg lengre, men noen ganger så slår den seg av under lastinga. Det som skjedde var at en gang restarted den seg ikke, så jeg valgte partisjon og begynte og formatere, og midt under formateringen så slo den seg av, dermed er det nå ingen Operativsystem på maskina.

Jeg får heller ikke tillgang til recovery console, slår seg av på samme vis. Jeg har prøvd å tatt ut rambrikker og prøvd de hver for seg, men akkurat det samme.

Jeg har også flyttet hard disken over til en nesten lik maskin og der fungerer den utmerket, jeg har klart og installere windows gjennom denne, men da jeg prøver å flytte hard disken tilbake så får jeg blåskjerm med koden 0x0000007b.

Noen som kan hjelpe meg, det som er så rart er at den fungerte så utmerket rett før jeg begynte og boote fra windows cd'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...