Gå til innhold

Mac, et program?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man bruker en utvidet forståelse av programvare, så vil man også kunne putte inn operativsystemer inn i den sekken.

 

Det er mer uheldig med flere kategorier enn nødvendig også, så det hele blir et avveiningsspørsmål. Husk at vi har som mål å få ned antall kategorier på forumet, men det betyr selvfølgelig ikke at vi ikke skal ha noen nye.

Lenke til kommentar
Det er jo Data > Programvare > Windows

Det samme gjelder Linux og Unix.

 

Men Mac er da ikke et motstykke til verken Windows eller Linux. Mac er da ikke et OS.

 

Hva med å flytte Mac-kategorien til Datamaskiner slik at den blir mer Mac-universal? Samtidig kan det jo være igjen en lenke til Mac-kategorien i Programvare.

 

Jeg vil gjerne at Mac-kategorien gjøres om til en universal-kategori, ja. Det er jo også det den brukes til i dag.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Ja, det er det jeg også mener. Det er ikke programvaren eller operativsystemet som gjør Mac til Mac, men selve datamaskinen. Mac er mer enn bare OS og programvare, så den eksisterende Mac-kategorien burde revideres slik at den kan handle om både maskinvare, programvare, og hva ikke annet som kan relateres til Mac som datamaskin.

Lenke til kommentar
Det er jo Data > Programvare > Windows

Det samme gjelder Linux og Unix.

 

Men Mac er da ikke et motstykke til verken Windows eller Linux. Mac er da ikke et OS.

 

Ahh, slik ment, ja. Hvor vil dere OS X skal ligge? Under en eventuelt Mac kategori, eller under Programvare? (slik som windows og linux).

 

Nå ville SeaLion at det skulle under Data > OS, så får skylde på at han ledet tankene mine dit. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...