Gå til innhold

BK: little yellow flowers


Anbefalte innlegg

Hei, ønsker tilbakemelding på dette bildet. Spesielt om effektbruken gagner bildet, eller om det burde forbli som det var. Legger derfor både ved justert bilde og original. Effekten er først og fremst crop og "black-and-white-focus" (Picasa 3).

post-58368-1240348316_thumb.jpg post-58368-1240348426_thumb.jpg

 

EXIF: Nikon D90, 16-85mm VR @85mm, 1/6s, F/5.6, ISO 1600, 0 EV.

Bildet er tatt i Central Park.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, ønsker tilbakemelding på dette bildet. Spesielt om effektbruken gagner bildet, eller om det burde forbli som det var.

Med all respekt må jeg si at, dette blir for meg bare rot - ingenting er skikkelig i fokus og deter for mye infomasjon i bildet.

 

Legger derfor både ved justert bilde og original. Effekten er først og fremst crop og "black-and-white-focus" (Picasa 3).

Bildebehandlingen er dårlig utført og du burde brukt mer tid på bildet før du la det ut.

 

Bruk mer tid på komposisjon (hva er det du vil vise med med ditt bilde) og la hovedmotivet være i fokus. Skal du leke med effekter bør du legge mer arbeid ned i dette.

 

Mvh. Helge

Lenke til kommentar

Det må ha vært mørkt ute? Ser jo ikke sånn ut, men 1/6s er alt for sent for håndholdt.

 

De lider begge av at de er uklare, og fokuset på gulfargen fungerte ikke bra. Jeg ville kanskje gått nærmere for mindre dybeskarphet og kanskje zoom ut for lavere f-tall og høyere lukkertid. Eller bare ta det når det er nok lys. På 85mm bør du holde en lukkertid på 1/60s..

 

Hva gjør du forresten i USA? :)

Lenke til kommentar

Så elendig var det da vel ikke?

For å svare på noen spørsmål:

Det var helt mørkt ute da jeg tok bildet, men blomstene/busken var opplyst av gatelys. Jeg synes den sterke gulfargen mot nesten svart gir en spennende fargekontrast, som kommer fram av bildet.

Jeg tar kritikken av effekten, men ikke helt at alt er ute av fokus og uskarpt. Hvis du ser på originalbildet, så er skarphetsplanet på blomstene i midten og de er brukbart skarpe etter min mening. Mener å huske at jeg brukte monopod på bildet.

 

Uansett, takk for kommentarer. Nyttig. Blir vel til at jeg utelater dette fra slideshowet jeg sikkert skal vise forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...