Gå til innhold

Hitachi 1TB HDD til 695KR hos netshop. Tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge den holder en stund. Det er det som er det viktigste. Da bestiller jeg en snart :)

 

Vil ikke anbefale Maxtor btw, min kræsjet.

 

Spørsmål: Går det an å bruke en vanlig HDD som ekstern HDD? Bare kjøpe en slik ekstern boks og bare legge den in i den på USB?

Lenke til kommentar
Så lenge den holder en stund. Det er det som er det viktigste. Da bestiller jeg en snart :)

 

Vil ikke anbefale Maxtor btw, min kræsjet.

 

Spørsmål: Går det an å bruke en vanlig HDD som ekstern HDD? Bare kjøpe en slik ekstern boks og bare legge den in i den på USB?

At èn harddisk krasjer for deg betyr ikke at merket er dårlig. I snitt krasjer ca 5% av alle harddisker det første året, uavhengig av merke. Høy temperatur og høy belastning øker sansynligheten for krasj.

 

Det går FINT å bruke vanlige harddisker som eksterne. I den sammenheng anbefaler jeg en SATA-til-USB-dongle, eller en dockingstasjon. Eksterne kabinetter har generelt dårlig kjøling, og det forkorter levetiden til diskene.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Er det noen fordeler/ufordeler med å bruke en slik hardisk sammenlignet med en som er designet for å være ekstern? Prismessig blir det jo det jo dyrere etter du har kjøpt en docking-stasjon.

 

Tenker også på støv og lignende, pluss at den ikke har noe beskyttelse mot støt. Kan jo bruke en ramme, men tungvint å ta den ut og inn av en ramme hver gang man vil bruke den!

Lenke til kommentar
Så lenge den holder en stund. Det er det som er det viktigste. Da bestiller jeg en snart :)

 

Vil ikke anbefale Maxtor btw, min kræsjet.

 

Spørsmål: Går det an å bruke en vanlig HDD som ekstern HDD? Bare kjøpe en slik ekstern boks og bare legge den in i den på USB?

At èn harddisk krasjer for deg betyr ikke at merket er dårlig. I snitt krasjer ca 5% av alle harddisker det første året, uavhengig av merke. Høy temperatur og høy belastning øker sansynligheten for krasj.

 

Det går FINT å bruke vanlige harddisker som eksterne. I den sammenheng anbefaler jeg en SATA-til-USB-dongle, eller en dockingstasjon. Eksterne kabinetter har generelt dårlig kjøling, og det forkorter levetiden til diskene.

 

Kan jeg bruke en docking stasjon til å ta tilbake filer fra en HDD jeg har som har kræsjet? Jeg vet ikke om jeg tør si at den har kræsjet, men windows har i hvert fall harde tider med å finne den når jeg kobler den til.

 

EDIT: Hva er egentlig å anbefale for de (også meg) som kun trenger 1 HDD for back up. Da tenker jeg på enten docking stasjon eller ekstern USB HDD.

Endret av nadezico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...