Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Overvektig, vil inn på institutt for å slanke meg.


Gjest Instituttklar

Anbefalte innlegg

Eller ikke. Jeg har fått vite at går man på diett og går ned noen kg for deretter gå tilbake til normal diett kommer vekten til å øke igjen. Mest fordi at forbrenningen ikke er høy nok og energien ender som fett.

 

Og IsaachElric, wtf? Har du prøvd å leve på et hybelbudsjett før? 5000 går ut i faste utgifter mens jeg på resten av pengene må kjøpe økonomisk. Kan ikke leve på dyrt pålegg da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det høres fornuftig ut jeg. Slanke vekk det verste, for å så holde seg der nede med trening og vanlig sunt kosthold.

 

For meg funket det hvertfall fett. Veide 90 kilo for et par år siden, og gikk ned 15 kg på 1 mnd på hardcore lavkarbo. Ligger på samme vekta fortsatt, men mer muskler. I tiden jeg gikk ned trente jeg heller ikke. Men hey, your choice.

Lenke til kommentar

lavkarbo er tilnærmet måten vi mennesker har utviklet oss til spise. steinaldermenneskene hadde sjelden frukt og grønt året rundt, og de gikk derfor lange perioder hvor de kun spiste animalsk føde. utifra beinrester antar man at de spiste store mengder fett. organer, fett og beinmarg ble spist først. kjøttet (musklene) ble spist til sist. dersom du vil gå ned i vekt og holde vekta nede så er nok lavkarbo løsningen.

 

jeg vet ikke hvordan det er å leve på hybelbudsjett. forstår at det kan være vanskelig. men før du forkaster ideen om lavkarbo bør du ta en titt innom lavkarbo.no - der er det mange råd til hvordan en kan leve billig på lavkarbo.

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest member-63169
Jeg har skjønt at dette ikke er noe hokus pokus. Hvorfor poster jeg her? Motivasjonen sliter jeg med fordi jeg bor alene i byen, ingen å gå med, besøke elns. Jobber igjennom NAV på en bedrift for å lære meg CNC (datastyring). Daglig går jeg til jobb, det er omtrent 100M høydeforskjell. Det tar meg mellom 11-16 minuntter å gå ned og en halvtime opp. Av-og-til sitter jeg på opp men da er jeg sliten.

 

Jeg tror du misforstår hva jeg er ute etter Fetus. Når jeg sier Institutt mener jeg en plass der jeg og flere andre med samme/lignende problemer oppholder oss med instruktører som hjelper oss å motivere, spise sunt og trene oss slank. Jeg er sikker på at en slik plass hadde hjulpet så lenge man ikke bare kan "droppe ut" og gå tilbake til sitt gamle liv.

 

Nå tviler jeg på at jeg er en veldig storspiser men litt storspiser er jeg.

Mitt inntak idag:

Frokost 2 skiver med makrell/peppermakrell + vann

Lunsj 3 skiver med ost og familieskinke (lite smør og ingen majones) 1,5 dl melk

Middag 1 Grandiosa (kylling, ris og soyasaus imorgen)

Kvelds (før 19:00) litt potetgull, noen glass med vann

 

Tilbake til spørsmålet så er det INSTITUTTER i nærområdet mitt hvor jeg skal sove, spise og trene flere dager i strekk, ikke dagsturer der jeg kan dra tilbake til byen og danke igjen.

 

CNC maskinering er sikkert ikke det yrket en beveger seg mest da, jeg går sikkert 2 km daglig på jobben, ikke til. jeg veide 100 kg da jeg var 16 år. nå 70.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...