Gå til innhold

Ble hacket, et par spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble hacket i natt.

Hadde heldigvis ikke så mye gold men, tosken solgte alt haste gearet jeg hadde i backpack + han tok all clothen jeg hadde på bankcharen min.

Jeg har det eksakte tidspunkte noen var på accounten min og lurte på om jeg får tilbake det lille gullet jeg hadde + haste gear OG clothen som jeg hadde på en annen char..?

Lurer også på om curse client har noe med dette og gjøre, har aldri hatt problemer med dette her før, og ble hacket nå første gang bare et par dager etter jeg skaffa meg curse client.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klienten til curse har vært i søkelyset flere ganger.

Last ned manuelt og ikke med en software.

Du får tilbake det meste + gull iallefall sånn forrige backup var.

Det gjorde iallefall hundrevis i wow-tråden.

Jeg ble hacket og fikk igjen all gear jeg noen gang hadde vendoret.

Hackeren vendoret 10-15 ting, jeg fikk igjen 200

Alle Boe vil du få som boe, da kan du evt selge dem eller ta dem på en gang til.

Skrevet
Klienten til curse har vært i søkelyset flere ganger.

Last ned manuelt og ikke med en software.

Uenig der, egentlig. Det er logisk at Curse er en fellesfaktor, da så utrolig mange bruker det.

Skrevet

Har ikke blitt hacket (har Blizzard Authenticator) Men etter å ha benyttet Curse client så får jeg utrolig mye wow errors.

Er nå inne i dag 3 med problemer, og det eneste som gjenstår er reinstallasjon av vista

Skal aldri aldri aldri benytte meg av curse client igjen..arghhhh

Skrevet

Det er iallefall mange som har blitt hacket for første gang på 4 år dagen etter at de la inn curseklienten og derifra lastet ned questhelper.

Er vel 3 millioner hits om keylogger+questhelper hvor det rerrer fokus mot klienten pga alle questhelperfilene er rene.

Skrevet
Litt naivt å skylde det på Curse, og ikke addons etter patch.

Du må få lov å mene det er naivt.

Men jeg vet nå at det er curse client som var årsaken til de problemene som oppstod.

Har ikke opplevd noen problemer med wow på evigheter nå. Bruker ikke så mange addons heller. Desverre gjorde jeg tabben å bruke curse client fordi curse direct DL var så tregt. Dersom jeg kikker i logger så finner jeg egentlig bevis på at curse client var årsaken. Å stole på curse client...Det er virkelig naivt det.

Skrevet

Hvilke bevis? :)

Jeg og mange andre er direkte motsatsen, ingen problemer og har brukt det lenge. Og wow-errors kommer på grunn av addons, ikke programmet du bruker for å oppdatere dem.

Skrevet
Hvilke bevis? :)

Jeg og mange andre er direkte motsatsen, ingen problemer og har brukt det lenge. Og wow-errors kommer på grunn av addons, ikke programmet du bruker for å oppdatere dem.

Jeg bruker følgende addons:

pally power

grid

dbm

omen

ca 1 uke før kræsjet tok jeg en kopi av wow katalog. Når jeg hentet den inn på en test pc så fungerte alt fint. Kjørte derette curse client på samme måte..jaggu fikk jeg samme feilen. wow.exe error, og deretter masse feil.

Test pc 2: samme os, kopierte inn backup av wow, installerte samme addons, men denne gangen manuelt. ingen problemer.

Et par guldies opplever det samme problemet med curse client. Det er ikke addons som er problemet, jeg bruker svært få addons.

Det er mulig det fungerer for deg og dine matsemann, men det betyr ikke at man kategorisk kan si at curse client er helt fri for tvilsommme ting. :)

I mine øyne er curse client skummel, den skal aldri inn på noen av mine pcer igjen.

Det får heller ta 10 minutter extra med manuell download

Skrevet

Er det ikke egentlig like skummelt å laste inn addons i det hele tatt da? Gjør curse client noe annet enn å finne oppdatteringer av alle addons? Curse legger vel ikke inn filer på pc'en som ikke er addons?

Skrevet

Det er forskjell på et program som kjører og utfører diverse handlinger, enn en addon som ikke kan gjøre annet enn det den får lov til av spillet.

En addon kan aldri stjele passordet og brukernavnet ditt, eller installere keyloggers etc. Dette fordi en addon ikke blir startet før du logger på characteren din.

Jeg har aldri brukt Curse klienten, men den har i det minste potensiale til å spre keyloggers etc, om det er et tredjeparts program.

Skrevet

wow sitt API gir ikke mulighet for at addons kan brukes som keyloggers.

Så lenge addonene inneholder kun .lua filer osv, og du selv ikke trykker på noen .exe filer så kan ikke en addon skade deg...

Potensielt kan curseklienten inneholde keyloggers, ja. Men om de skulle ha lagt ved en keylogger, ville de fått rævva si saktsøkt til månen og tilbake..

Det med curseklienten er vel heller løse rykter, ofte satt ut av de sidene som inneholder ulumskheter og vil lure folk dit i steder for å benytte curse.

De med datainnsikt skjønner hva årsaken er, brukerfeil..

Skrevet

meget mulig...men curse client har gjort min addon verden myyyye mer behagelig hehe. Så klart det kanskje er en hjertesak for meg, men jeg plages mentalt hver gang jeg må gjøre noe som er tungvint med pc'er. Jeg elsker programmer som legger til rette for minst mulig stress fra bruker sin side, slik at bruker kan konse på det som faktisk betyr noe...slik som spillet i seg selv:) Men ok..jeg jobber ikke med data og programmering er kanskje (nest etter vold) det jeg hater mest av alt i denne verden.

Skrevet

Jepp. Fungerte knall den. Bedre en curse imo..

Men nå har curse stengt av slik at bare deres egen klient kan brukes for å laste ned oppdateringer automatisk.

Skrevet

Har brukt curseclient omtrent siden den kom ut. Aldri hatt trøbbel. Har heller aldri mottatt en mail fra "Blizzard", eller på noen som helst slags måte fått kontoen min utsatt for noe. At folk er skeptiske til programmet skjønner jeg, men som sagt, har aldri hatt problemer med den i det hele tatt.

Jeg gjør ikke noe annet enn å bruke sunn fornuft og nettvett. Forskjellig brukernavn/passord på guild- eller andre wow-sider, forskjellig email også. Mye kan reddes allerede der. Om ikke dette er nok, så er Authenticator tingen for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...