Gå til innhold

Ørland Hovedflystasjon - rekrutt august 2009 - Hvem skal dit?


Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ehm, hvis du tar båten som går klokken 12, hvorfor må du vente 6 timer da? den er jo i brekstad klokken 13 og oppmøtet er innen klokken 14?

 

Redigert: Aah, regner med at dere mener før båten selvfølgelig.. Bah.. :p Snakkes i morgen folkens!

Endret av SkuNkeN
Lenke til kommentar
Huff blir tungt imårra å gå mange meterne bort til porten :p . Preiks tomorrows!

 

Du er da heldig :p Kan bare spasere hjem til familien. Skulle jeg vært her hvor jeg bor, hadde dagene gått med til plenklipping og seriøs nintendo-gaming i vakt-bua. Ikke noen særlig givende tjeneste med andre ord. Regner med at den verste grininga er over, blir ikke så mye tid til det i morgen :p

Lenke til kommentar
Fritt for å ikke ligge i senga under deg ;)

 

Faller man ned fra overkøya, så lander man jo på gulvet, og ikke i senga under... :p

 

Fjerner man plankene som ligger i bunnen av overkøya så faller mann ned i senga under.

 

Vi hadde en kar på rommet som hadde køya på toppen, han hadde en tendens til å ta rennafart og hoppe opp i køya. Så en dag så fjernet vi like godt plankene sånn at madrassen lå løst på toppen. Han gikk tvers igjennom, han lå i køya under og banna så det sang og vi fem andre lå på gulvet å lo så vi hadde vondt :)

Lenke til kommentar
Fritt for å ikke ligge i senga under deg ;)

 

Faller man ned fra overkøya, så lander man jo på gulvet, og ikke i senga under... :p

 

Fjerner man plankene som ligger i bunnen av overkøya så faller mann ned i senga under.

 

Vi hadde en kar på rommet som hadde køya på toppen, han hadde en tendens til å ta rennafart og hoppe opp i køya. Så en dag så fjernet vi like godt plankene sånn at madrassen lå løst på toppen. Han gikk tvers igjennom, han lå i køya under og banna så det sang og vi fem andre lå på gulvet å lo så vi hadde vondt :)

 

Haha, fy faen XD Definitivt et tips å ta med seg :p

 

EDIT: Er vel ikke akkurat så lurt å gjøre dette den første natta :p hehe

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Når man er stengt inne i et par månder med de samme gutta så legger man fort merke til hvordan folk gjør ting. Så hvis man er litt onskapsfull så finner man fort ut hvordan man kan bruke det til egen forlystelse og de andre på rommet som det ikke går utover der og da.

 

Men gjør man noe sånt så må man også tåle at det smeller tilbake, for tro meg det gjør det :)

 

Rekrutten er helt klart den morsomste tida man har i forsvaret, var i hvertfall det når jeg var inne for 12 år siden.

 

Edit:

 

Trenger ikke å gjøre det første natta nei, da blir det fort bråk. Jeg og et par andre gjorde dette når vi var på slutten av rekrutten :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Dere som har vært der, får vi luftvernssoldater disse flotte blå perm-uniformene som de får i Madlaleiren (aka Harald Hårfagre) ? De uniformene må vel være damemagneter ? :p hehe

 

Nå er nok mine erfaringer for gamle til å stole på, men nå for tiden tror jeg luftvern i likhet med Hæren bruker M98 som permuniform, og ikke gakkgakk-uniformen som marine&luft ellers har på felles rekruttskole. I gode gamle dager (les: for 10 år siden) hadde flysoldatene "skikkelige" permuniformer, omtrent som denne (med båtlue/beret, og vanligvis uten Natogenser).. :p

 

edit: glemte linken...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
Takk Gud for at det er en stille og klar natt

 

Hvordan det?

for jeg har stått utenfor jernbanestasjonen siden klokka 23.35 nå, og jeg fryser!

 

Oi :S Kjip situasjon. Forhåpentligvis ikke lenge før de åpner et eller annet spisested i nærheten, så du får varme i deg og en velfortjent frokost :p Jeg klarer ikke å sove, så enkelt er det :p

Lenke til kommentar
http://www.webstaff.no/321100%20Air%20Forc...sses/351102.htm

Her har du vel hva flysoldatene bruker som permuniform, bare med båtlue eller beret. De har da aldri brukt gakkgakken?

Tror luftvern også bruker den der på perm.

Ja, fjerner du jakken på den der, og erstatter skyggelua (som jo kun er for befal) med båtlue/beret, så får du omtrent det resultatet vi som menige luftvernsoldater på Bardufoss brukte for 10 år siden. I dag er det vel helst denne som brukes, om de ellers følger dagens gjeldende uniformsreglement, da...

 

Vet ikke sikkert jeg, men når sjø&luft hadde felles rekruttskole på Madla var det jo en ganske naturlig tankegang at de brukte samme permuniform, altså i rekruttperioden, mente jeg, ikke etter den. Men det var mest bare spekulasjon fra min side, enten brukte sjø&luft forskjellige uniformer fra dag 1, også på rekrutten, eller så fikk flysoldatene utdelt nytt utstyr ved beordring til endelig tjenestested...

 

Det var denne vi brukte når jeg var inne.

 

Ja, som sagt til Herr Brun over, fjerner du blusen/jakken, så får du det resultatet vi brukte, altså kun skjorte med/uten slips og oppbrettede armer, alt etter årstid, eventuelt med Natogenser over. Samt at vi fikk utdelt en ekstra, ubrukt eller svært pent brukt feltjakke (M75) til å bruke sammen med permbukse og skjorte når jakke var nødvendig. Syntes det siste var en ganske så merkelig kombinasjon, da.. Blå permbukse og kamuflasjefarget jakke? :thumbdown:

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
http://www.webstaff.no/321100%20Air%20Forc...sses/351102.htm

Her har du vel hva flysoldatene bruker som permuniform, bare med båtlue eller beret. De har da aldri brukt gakkgakken?

Tror luftvern også bruker den der på perm.

 

Det var denne vi brukte når jeg var inne.

Når var du inne?

 

Inge Rognmo: Den jeg linka til er permuniformen. Samme jakke, men annen lue. Det uniformsreglementet som er linket til er utdatert, den uniformen du og manx brukte har ikke vært i bruk på ganske lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...