Gå til innhold

Ørland Hovedflystasjon - rekrutt august 2009 - Hvem skal dit?


Galexon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er rundt 150 pax som er kalt inn til LVABn i år, og rundt 60 av de skal til Bodø etter rekrutten. Det en av dere (husker ikke hvem) skriver om at man sparer opp fridager som man kan bruke selv er bare tull, har aldri sett noe til de fridagene i løpet av året... Bare jobb bra og søk om perm med greit grunnlag så får du hvis du er heldig. Maten er veldig god i messa, og styrkerommet har blitt veldig bra etter at de fikk inn nye apparater.

 

Har et sykt tips til den som måtte lese det. På rom 207 oppg. D på MKC er det en seng som har et "nattbord" festa til seg. Jeg og en annen soldat lagde det for en mnd siden, og hvis du er glad i å ligge med pc på senga så bør du gjøre det du kan for å få tak i den senga ;)

 

Hils Sjt. Løkken og Grenader Sørnes fra LCHR 3-korpen ;)

Lenke til kommentar
Er rundt 150 pax som er kalt inn til LVABn i år, og rundt 60 av de skal til Bodø etter rekrutten. Det en av dere (husker ikke hvem) skriver om at man sparer opp fridager som man kan bruke selv er bare tull, har aldri sett noe til de fridagene i løpet av året... Bare jobb bra og søk om perm med greit grunnlag så får du hvis du er heldig. Maten er veldig god i messa, og styrkerommet har blitt veldig bra etter at de fikk inn nye apparater.

 

Har et sykt tips til den som måtte lese det. På rom 207 oppg. D på MKC er det en seng som har et "nattbord" festa til seg. Jeg og en annen soldat lagde det for en mnd siden, og hvis du er glad i å ligge med pc på senga så bør du gjøre det du kan for å få tak i den senga ;)

 

Hils Sjt. Løkken og Grenader Sørnes fra LCHR 3-korpen ;)

 

Hvordan kan jeg "forsikre" meg om at jeg får bli ved Ørland? Hjelper det å vise initiativ, motivasjon og innsatsvilje? Eller er det slik at man kan havne i Bodø uansett? Vil helst være ved Ørland. Er den plassen jeg synes virker mest spennende.

Lenke til kommentar

Har et mulig problem med i bagasjen til Ørland. Skal ha oppkjøring om få dager, og er livredd for at jeg ikke skal bestå. Dersom jeg ikke består, rekker jeg ikke ta en ny førerprøve hjemme før jeg reiser til Ørland. Jeg er livredd for at jeg skal måtte vente til endt førstegangstjeneste før jeg får tatt ny førerprøve, hvis det skulle være nødvendig. Foreldrene mine og meg selv har brukt mye penger på kjøreopplæringen, og jeg vil slite med dårlig selvtillit og samvittighet gjennom hele førstegangstjenesten om jeg ikke får lappen i boks. Dessuten ødelegger det jo en del med tanke på muligheter i forsvaret. Lurer på om det er noen som vet om forsvaret har en løsning på slike problemer? Tror dere det er mulig å få perm en dag for å ta en førerprøve? Forsvaret er vel bedre tjent med en soldat som har førerkort, enn en som ikke har det?

Lenke til kommentar

Det er også kjøreskole 1,5 KM utenfor gjerdet :) og trafikkstasjon ca 1 km fra porten, så oppkjøring på Ørland er også en mulighet! Er forøvrig veldig enkel trafikk, og greie veier her, så ikke noe problem å ta oppkjøringen der, selv om du ikke er kjent :)

 

Xard er vel Ørjan? Blir vertfall 2 ørlendinger i LVABN i år da ;)

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet om det er noen turnus-stillinger innen luftvern på Ørland, eventuelt Bodø? Ikke misforstå, jeg er virkelig motivert og innsatsvillig i forhold til militærtjenesten, og vil ikke sluntre unna. Men turnuser med mer fri og mer tid med familie og venner hadde ikke vært feil ;)

Lenke til kommentar

Om jeg blir værende på Ørland må jeg ta fly til bodø og så båt eller tog til mo i rana for å komme hjem til mor. Og fly til gardermoen for så å ta fly til Ålesund eller tog til Åndalsnes for å komme til far. Så om jeg drar til Bodø trenger jeg bare å ta båt for å komme meg til mor men flyturen til far blir litt lengre.

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet om det er noen turnus-stillinger innen luftvern på Ørland, eventuelt Bodø? Ikke misforstå, jeg er virkelig motivert og innsatsvillig i forhold til militærtjenesten, og vil ikke sluntre unna. Men turnuser med mer fri og mer tid med familie og venner hadde ikke vært feil ;)

Det finnes turnustjænest på Ørlandet, men ikke innen luftvern. Vakt og sikring og andre støttefunksjoner.

Lenke til kommentar
Er det forresten noen som vet om det er noen turnus-stillinger innen luftvern på Ørland, eventuelt Bodø? Ikke misforstå, jeg er virkelig motivert og innsatsvillig i forhold til militærtjenesten, og vil ikke sluntre unna. Men turnuser med mer fri og mer tid med familie og venner hadde ikke vært feil ;)

Det finnes turnustjænest på Ørlandet, men ikke innen luftvern. Vakt og sikring og andre støttefunksjoner.

 

Ok ;) Da er det utelukket for min del, da vakt og sikring ikke høres spesielt spennende ut i mine ører :p

 

EDIT: Teit spørsmål, men hva er det vi får med oss hjem til odel og eie etter endt førstegangstjeneste? Til de som lurer: Nei, min hensikt med førstegangstjeneste er ikke å få ting :p

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ønsker å vite, som jeg er sikker på at ikke VPV kan hjelpe meg med. Jeg lurer på hvordan befalet er på Ørland? Jeg vet at militær disiplin er streng, uavhengig av befalets personlighet i det sivile, men man kan alltids komme oppi noen som er helt ekstremt strenge. Hvordan er forholdet mellom soldatene og befalet?

Lenke til kommentar
Er rundt 150 pax som er kalt inn til LVABn i år, og rundt 60 av de skal til Bodø etter rekrutten. Det en av dere (husker ikke hvem) skriver om at man sparer opp fridager som man kan bruke selv er bare tull, har aldri sett noe til de fridagene i løpet av året... Bare jobb bra og søk om perm med greit grunnlag så får du hvis du er heldig. Maten er veldig god i messa, og styrkerommet har blitt veldig bra etter at de fikk inn nye apparater.

 

Har et sykt tips til den som måtte lese det. På rom 207 oppg. D på MKC er det en seng som har et "nattbord" festa til seg. Jeg og en annen soldat lagde det for en mnd siden, og hvis du er glad i å ligge med pc på senga så bør du gjøre det du kan for å få tak i den senga ;)

 

Hils Sjt. Løkken og Grenader Sørnes fra LCHR 3-korpen ;)

 

 

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaug

Lenke til kommentar

Som en slags *bump* på mine spørsmål, samler jeg dem i et nytt innlegg:

 

1. Hvordan kan man sikre seg fra å bli sendt videre til Bodø? Hvis dette i det hele tatt går?

 

2. Hvordan er befalet på Ørland? Jeg vet at militær disiplin gjennomsyrer hele forsvaret, men noen kan da være helt ekstreme mens andre holder seg kun til det som er nødvendig :p

 

3. Er det generelt god trivsel i leiren? Altså om rommene/området er grått og trist og deperimerende, eller om det er et levelig sted?

 

Dere ser nok at mine spørsmål er spesielt rettet til de som har vært/er inne til tjeneste på Ørland hovedflystasjon

Lenke til kommentar
Det er også kjøreskole 1,5 KM utenfor gjerdet :) og trafikkstasjon ca 1 km fra porten, så oppkjøring på Ørland er også en mulighet! Er forøvrig veldig enkel trafikk, og greie veier her, så ikke noe problem å ta oppkjøringen der, selv om du ikke er kjent :)

 

Xard er vel Ørjan? Blir vertfall 2 ørlendinger i LVABN i år da ;)

 

Jupp, e nok det ja... Hans Ola? :)

 

Fikk innkalling idag, så da blir det 200-300 meter gåing 19 august! :p

Endret av Xard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...