Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sportsbil til 2-3 hundretusen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

personlig ville jeg tatt Lotus Elise MK2(eller lignende), men det var litt for dyrt når jeg kjøpte meg bil.

vet at de er ekstremt festlige å kjøre, lett bil og sitter ganske godt på veien.

Z4 er jeg absolutt ikke noe fan av, den er ikke noe pen, og brukes vel kanskje mest av menn i midtlivskrisa, noen kjøper motorsykkel, andre Z4.

Z4 har vekt på ca 1600kg, det er over dobbelt så mye som Lotus Elise

 

havnet på Smart Roadster Brabus, utrolig morro det også, men godt under prisklassen din da.

Skrevet (endret)

Lotus Westfield(lotus seven) kan kun kjøres på en fin sommerdag da, ingen mulighet for å få på taket.

det er en ganske stor bakdel det ogsså, syntes jeg ihvertfall.

 

men, hva er viktig for faren din, kjørekomfort, kjøre-egenskaper, "praktisk"(kan kjøres om vinteren, regn osv), akselerasjon, osv???

Endret av aklla
Skrevet
Lotus Westfield(lotus seven) kan kun kjøres på en fin sommerdag da, ingen mulighet for å få på taket.

det er en ganske stor bakdel det ogsså, syntes jeg ihvertfall.

 

men, hva er viktig for faren din, kjørekomfort, kjøre-egenskaper, "praktisk"(kan kjøres om vinteren, regn osv), akselerasjon, osv???

 

Tror han er ute etter litt komfort, har jo som sakt en hytte som ligger 4 timer unna. Tror det er defor han heller litt mot biler som Z4. En Z4 gjør kanskje 0-100 på 7 sekunder, så er jo ikke dårlig det :p Men en lotus/speedster klarer jo det på 5-6. Men er jo greit med en bil du kan cruise litt i, uten å føle at du må ha bånn gass.

 

 

Vi har vært på finn og tittet på disse et par ganger, fine biler :) Den blir vel mer som en Z4 igjen eller? Litt tung og bedre komfort ?

Skrevet

 

Vi har vært på finn og tittet på disse et par ganger, fine biler :) Den blir vel mer som en Z4 igjen eller? Litt tung og bedre komfort ?

 

S2000 skal visst være en ganske sportslig sportsbil, den har iallefall en utrolig turtallsvillig motor, 240 sugehester fra en 2-liter, på sikkert 8500+ rpm...

Skrevet (endret)

Kan absolutt anbefale en Z4 :) Jeg har kjørt en nå siden 2006, å den har vært herlig. Hadde kun den minste motoren på 150 hester, men det er nok til å føle at det drar godt når du gir på.

 

Dette er selvfølgelig ikke den raske av Z4ene, men 0-100 på 8,5sek er ikke altfor galt for den vanlige mannen i gata.

 

Når det kommer til komfort, så er det ikke noe problem å kjøre lengre turer med den. Var nettopp på tur Arendal-Gjøvik, å dette er bare deilig.

 

Skal du kjøre mer aktivt, er disse levert med aktiv styring, som gjør den mye mer responsiv. Dette funker veldig bra, å gir enda litt pluss til kjøreopplevelsen. EDIT: Den henger veldig godt på svingete veier og, jeg har kjørt endel gris, om du vil kalle det det (Ja, fersk sjåfør er vel ikke det tryggeste i en slik bil, men det har godt nogenlunde bra! :p )å aktiv kjøring er bare moro, å bilen er veldig forutsigbar. Slenger rumpa litt ut, er det ikke noe problem å rette dette opp.

 

Jeg vil jo anbefale å gå for en Z4 med 2.5l eller større, da lydbildet i disse er helt herlig :)

Endret av Alekz88
Skrevet
Kan absolutt anbefale en Z4 :) Jeg har kjørt en nå siden 2006, å den har vært herlig. Hadde kun den minste motoren på 150 hester, men det er nok til å føle at det drar godt når du gir på.

 

Dette er selvfølgelig ikke den raske av Z4ene, men 0-100 på 8,5sek er ikke altfor galt for den vanlige mannen i gata.

 

Når det kommer til komfort, så er det ikke noe problem å kjøre lengre turer med den. Var nettopp på tur Arendal-Gjøvik, å dette er bare deilig.

 

Skal du kjøre mer aktivt, er disse levert med aktiv styring, som gjør den mye mer responsiv. Dette funker veldig bra, å gir enda litt pluss til kjøreopplevelsen. EDIT: Den henger veldig godt på svingete veier og, jeg har kjørt endel gris, om du vil kalle det det (Ja, fersk sjåfør er vel ikke det tryggeste i en slik bil, men det har godt nogenlunde bra! :p )å aktiv kjøring er bare moro, å bilen er veldig forutsigbar. Slenger rumpa litt ut, er det ikke noe problem å rette dette opp.

 

Jeg vil jo anbefale å gå for en Z4 med 2.5l eller større, da lydbildet i disse er helt herlig :)

Bra du sier komforten er bra! Virka jo som det var litt viktig for pappa :p Og med 0-100 på 8,5 sek parkerer den personbilen vår veldig :)

Han driver og titter på disse med 6 sylindre, og de er vel fra 2,2 l og oppover eller?

Skrevet
Kan absolutt anbefale en Z4 :) Jeg har kjørt en nå siden 2006, å den har vært herlig. Hadde kun den minste motoren på 150 hester, men det er nok til å føle at det drar godt når du gir på.

 

Dette er selvfølgelig ikke den raske av Z4ene, men 0-100 på 8,5sek er ikke altfor galt for den vanlige mannen i gata.

 

Når det kommer til komfort, så er det ikke noe problem å kjøre lengre turer med den. Var nettopp på tur Arendal-Gjøvik, å dette er bare deilig.

 

Skal du kjøre mer aktivt, er disse levert med aktiv styring, som gjør den mye mer responsiv. Dette funker veldig bra, å gir enda litt pluss til kjøreopplevelsen. EDIT: Den henger veldig godt på svingete veier og, jeg har kjørt endel gris, om du vil kalle det det (Ja, fersk sjåfør er vel ikke det tryggeste i en slik bil, men det har godt nogenlunde bra! :p )å aktiv kjøring er bare moro, å bilen er veldig forutsigbar. Slenger rumpa litt ut, er det ikke noe problem å rette dette opp.

 

Jeg vil jo anbefale å gå for en Z4 med 2.5l eller større, da lydbildet i disse er helt herlig :)

Bra du sier komforten er bra! Virka jo som det var litt viktig for pappa :p Og med 0-100 på 8,5 sek parkerer den personbilen vår veldig :)

Han driver og titter på disse med 6 sylindre, og de er vel fra 2,2 l og oppover eller?

 

Ja, det vil bli med 2,2l og oppover :) Lydbildet i 2,0l er ikke galt det heller faktisk, høres avogtil ut som at du har 3" utblås, selv om 2,2l og oppover har 6er lyden, som er noe av det peneste jeg vet om :)

 

Vektbalansen på disse er også så tilnærmet 50/50 som mulig, så disse er også ganske greie på vinter :) (ingenting er som å ta bilen til slalombakken i cab;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...