Gå til innhold

Prosjekt 1:40


Anbefalte innlegg

Etter å ha sett denne og Mean Green Gaming Machine har jeg blitt litt inspirert. Får se om jeg kanskje bygger mitt eget filserver-kabinett til høsten i stedet for Sharkoon Rebel 12 som har vært planen. Har fått et par uortodokse tanker allerede :p

 

Hvilket program er det dere bruker til å lage 3D design av kabinettene med?

 

Jeg bruker Google ScetchUp :)

 

Kommer ikke over hvor dårlig estetisk sans folk tydeligvis har. For meg ser dette bare ut som nok et digert og upraktisk trekabinett med rufsete finish.

Ehh, dårlig smak much? Det er ikke mye "rufsete finish" her det skal jeg love deg. Har som sagt sett det up close, og det så nydelig ut. Bygg et selv så kan du heller bashe oss etterpå.

 

Enig der. Har sett nok av hjemmelagede og "rufsete" trekabinetter, and this is not it. Veldig smooth og blank nok finish, og virker som kabinettet er solide greier. Bra jobba, Hansi. :)

 

Takk for hyggelig kommentar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha sett denne og Mean Green Gaming Machine har jeg blitt litt inspirert. Får se om jeg kanskje bygger mitt eget filserver-kabinett til høsten i stedet for Sharkoon Rebel 12 som har vært planen. Har fått et par uortodokse tanker allerede :p

 

Hvilket program er det dere bruker til å lage 3D design av kabinettene med?

 

Heh, ikke min tråd, men får neste takke litt da =) (forsåvidt ingen sin tråd, men you know)

 

Jeg har brukt både Google SketchUp og Autodesk Inventor 2009. SketchUp er lettere, men du har sinnsykt mange og bedre muligheter i Inventor, så jeg annbefaler deg å ta en titt. Er alltid gøy å inspirere folk, så håper vi har vært til hjelp :)

Endret av Beef Supreme
Lenke til kommentar

autocad er genialt ja.

 

Kult kabinett! Jeg ville sparkla også for å få bort riper i treverket som jeg syns man ser bra på bildet av de tre antennene. Men for all del rå løsning. ^^

 

Har selv et cheiftec maxi tower, som er mer enn nok romeslig for min del. ^^

 

Angående strips bruket, hvem bryr seg vel om det? Man åpner pc'en kun hvis noe er feil eller hvis man monterer noe nytt, hvem bryr seg hvordan det ser ut der? Lol. Bruker selv strips på kablene mine for å fremme luftgjennomstrømningen i kabinettet. :)

 

edit: kom til å tenke på en ting, hva skjer når du skal bytte HK, man kommer jo til å få masse sagmugg i kabinettet eller har du ordnet det på en måte?

Endret av Dammed
Lenke til kommentar
Ehh, dårlig smak much? Det er ikke mye "rufsete finish" her det skal jeg love deg. Har som sagt sett det up close, og det så nydelig ut. Bygg et selv så kan du heller bashe oss etterpå.

 

Vel det ser rufsete ut på bildene hvertfall. Ujevn lakk (eller bare skitten?), tydelige skjøter, dårlig grunnarbeid (sparklingen synes godt) er det jeg ser ved første øyekast.

 

Synes heller ikke løsningen med å bare skru dette gitteret rett på hjelper på. Ser veldig hjemmesnekra ut, selv ville jeg nok fått det nedfelt i overflaten og aller helst festet det uten synlige skruer. Sølvfargede skruer synes jeg heller ikke gjorde seg, ville valgt sorte i såfall.

 

Nå ble jeg veldig negativ her, men all denne hemningsløse skryten har nok bare godt av litt motvekt. :p

 

Som sagt tidligere, du hadde det sikkert gøy med å bygge denne kassa. Men jeg synes ikke det var noe pent og da gidder jeg ikke late som heller.

Lenke til kommentar

Flott og praktisk kabinett samt at jeg liker den matte looken. Jeg er ikke fan av pianolakk finish. Dette gjør at jeg nesten får lyst til å tusle meg et kabinett i tre selv, men har akkurat brukt 1700,- på et nytt Coolermaster så det får bli med tanken.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

"Valget falt da på 12 mm tykke MDF-plater, også kalt hobbyplater."

 

Nå er MDF og hobbyplater strengt tatt ikke det samme :)

 

MDF (medium density fiber board) er en plate med små trefibre og lim bresset sammen under svært høyt trykk. En veldig stiv og fin plate som ofte brukes i høyttalerkabinett pga dens egenskaper hva gjelder ressonans.

 

Hobbyplater er limtreplater (flere "planker" lint sammen til en bred plate) som vanligvis fåes i bredder fra 20cm til over 60cm.

 

Dette til info, dersom noen lar seg inspirere og får lyst til å følge Hansifansis eksempel. :)

Lenke til kommentar
Det var en interessant løsning med 2 separate rom.

får nesten ikke kjøpt kabinetter uten det lengre.

Iallefall vært på mine siste.

Ok. Kanskje lenge siden jeg sjekket rundt (webshop).

 

Det var kanskje litt mange vifter. Kunne kanskje tenkt meg en annen løsning rundt selve "Poweret".

 

Tenkte litt på om en snudde poweret 90 grader sånn at det lå med viftegrillen opp der inne. Og så plassert en stor vifte over på bakveggen. Mulig en måtte gjort kabinettet en tanke høyere da. Men om en lot skilleveggen få en knekk slik at rommet ble høyere bak over poweret, men samtidig beholdt høyden i front, så kunne en vunnet ekstra kabinettplass i rommet over (hovedkort) i fronten av kabinettet. Der kunne en kanskje funnet plass til noen ekstra harddisker eller noe sånt.

 

Skilleveggen kunne lages: ~~~\______ (sånn)

 

Noe annet ekstra stash, En kunne for eksempel skrudd på en stuss for ett ventilator-rør, som omkranset hvert vifteutløp på baksiden av kabinett (ikke på topputgangene). Hadde gjort seg på ett lite gutterom en varm sommerdag.

IMG_2578.jpg

IMG_2580.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar
Lekkert! :dribble:

Liker de spakene med led. Slår de av og på vifter? Link?

 

De spakene er til alle viftene ja :)

Har ikke linken, men de selger den hos microplex ;)

 

Flott og praktisk kabinett samt at jeg liker den matte looken. Jeg er ikke fan av pianolakk finish. Dette gjør at jeg nesten får lyst til å tusle meg et kabinett i tre selv, men har akkurat brukt 1700,- på et nytt Coolermaster så det får bli med tanken.

 

Jeg er heller ikke noe fan av pianolakk finish. Jeg har flere lakkbokkser med klarlakk, men de har jeg "heldig vis" ikke brukt på kabinettet ;)

 

"Valget falt da på 12 mm tykke MDF-plater, også kalt hobbyplater."

 

Nå er MDF og hobbyplater strengt tatt ikke det samme :)

 

MDF (medium density fiber board) er en plate med små trefibre og lim bresset sammen under svært høyt trykk. En veldig stiv og fin plate som ofte brukes i høyttalerkabinett pga dens egenskaper hva gjelder ressonans.

 

Hobbyplater er limtreplater (flere "planker" lint sammen til en bred plate) som vanligvis fåes i bredder fra 20cm til over 60cm.

 

Dette til info, dersom noen lar seg inspirere og får lyst til å følge Hansifansis eksempel. :)

 

aha.. hehe.. det viste jeg ikke, men har lest rundt på nettet (og på prislappen til MDF platen) at det også kalles hobbyplater.. Kanskje hobbyplater er to forskjellige ting da :p

Lenke til kommentar

Skulle jeg gjort noe annerledes måtte det være å legge PSUen flat med viftegrillen ned og skjære et hull i bunn med støvfilter slik at PSUen dro luft gjennom seg utenfra og rett ut. Da ville man også få plass til en 120mm exhaust i nederste seksjonen.

 

Jeg har PSUen montert på denne måten i mitt nåværende Coolermaster kabinett og er meget fornøyd med det. PSU luften er så og si aldri varm lenger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...