Gå til innhold

Generell manga tråd


Anbefalte innlegg

Syns denne forumdelen lider av at de eneste trådene som foregår er tråder enten om Naruto, Bleach, One Piece eller forespørsler om anbefalninger om nye manga eller animeer fra newbs (vet ikke om min lave post count kvalifiserer meg til å være newb sjøl men :p). Snakk om alle andre manga'er virker ofte ikke-eksisterende

 

Personlig har jeg det siste året ofte prøvd meg på tilfeldige serier på Onemanga.com i håp om å finne ukjent gull. Antar at mange andre gjør det samme.

Jeg lager derfor denne tråden i håp om at de mer ukjente manga'ene kan bli diskutert her, siden egne tråder for hver av dem garantert havner langt bak og blir glemt.

 

Jeg kan starte med å si at jeg nettopp har lest alt av Liar Game som fins på Onemanga. Helt sykt bra manga :love: Blir litt vanskelig å forklare plottet, men vil tro alle som liker de psykologiske elementene i Death Note vil digge denne!

 

PS! Forumet krevde at jeg hadde minst 3 ord i emnetittelen (?!), så orddelingsfeilen er bevisst :p

Endret av perman07
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, klarer ikke tolke hvorvidt du er ironisk eller ikke.. Syns manga er veldig beleilig sjøl, går fort og lese og man får mye plot på en gang, tar ikke lang tid å lese noen kapitler kontra og se en animeepisode. Pleier forøvrig å foretrekke en anime hvis den følger manga'eb nærme, men manga'en ligger ofte foran, og anime'er er ikke like spennende hvis man allerede vet plottet.

Lenke til kommentar

er ikke ironisk nei=P å måtte slo opp ord eller kanjier hvert andre sec tar mye lengre tid enn å bare se på og høre dialogen og skjønne enkelte ord utifra hvordan det blir sakt, reaction, og kontekst...*host* og fansubs *host* + stemmen, animasjon, musikk, og farger er ikke akkurat negativt=P og det du sier spiller ikke noen rolle for meg anywayz siden jeg bare ser på noen få animeer sammen med tv sendinger/live stream. pleier å laste ned fansubs når de er ferdige=P så bryr meg ikke om å finne ut hva som skjer så mye at jeg ikke kan vente 1 uke på neste episode: fordi jeg ikke har sett ep 1 før den er ferdig! hah! system ownedXD og hvis jeg har sett noen episoder og elsker serien noe helt sykt så klarer jeg vente noen mnd for dvdene/blueray

Lenke til kommentar

Jeg kan bidra med å si at jeg leser Mahou Sensei Negima! (Onemanga).

Til tider hysterisk morsom :!: , men det er lenge siden jeg leste sist nå (vet ikke hvorfor).

 

Den handler om Negi Springfield som nettopp har blitt ferdig på "Magic Academy", hvor han mangler bare den praktiske prøve som blir å være engelsk lærer på en japansk skole -(Han er fra Wales) :!:

Skolen/klassen han skal undervise er såklart en "all-girls" skole :whistle:

hvor jentene er 13-15 år ... -han er 10 år og ett geni.. Hva skjer på skolen tru? :tease:

Negi prøver også å finne ut hvem faren hans er/var siden han er/var kjent som "Thousands Master" men mystisk forsvant for noen år siden :) Serien er helt genial, så jeg får nok fortsette å lese igjen snart :!:

 

Også har vi Genshiken (Onemanga) som handler om Kanji Sasahara som er en Otaku,

men han er veldig sjenert, og tør derfor ikke joine noen "otaku club" :roll: .

Men vi har også Saki Kasukabe som prøver å "forandre typen sin Kousaka normal", fordi Kousaka også er en Otaku...

Det ender opp med at Kousaka OG Sasahara joiner Genshiken: The Society for the Study of Modern Visual Culture...

Å da følger Saki selvfølgelig med, hvor hun lærer litt mer om anime/manga enn hu ville :!:

Denne serien har fått meg til å le så det ser ut som jeg gråter :ph34r:

[bra nok nå? :p ]

Lenke til kommentar
er ikke ironisk nei=P å måtte slo opp ord eller kanjier hvert andre sec tar mye lengre tid enn å bare se på og høre dialogen og skjønne enkelte ord utifra hvordan det blir sakt, reaction, og kontekst...*host* og fansubs *host* + stemmen, animasjon, musikk, og farger er ikke akkurat negativt=P osv.

 

Det høres ut som om du har prøvd å lese manga bare på japansk? Jeg har ennå ikke hatt behov for å slå opp en eneste kanji, og leser massevis av manga, siste av naruto, bleach, mahou sensei negima, kenichi etc. etc. Tror de fleste her på forumet som leser manga på nett, leser dem på engelsk. :p Men er klart, om man skal lære japansk så leser man dem helst på japansk (sett at man kan nok). Så må man også da være villig til å slå opp kanji og ord hvis man skal lære seg japansk til å begynne med, så sånn sett ser jeg ikke problemet. :D

Endret av WD
Lenke til kommentar
er ikke ironisk nei=P å måtte slo opp ord eller kanjier hvert andre sec tar mye lengre tid enn å bare se på og høre dialogen og skjønne enkelte ord utifra hvordan det blir sakt, reaction, og kontekst...*host* og fansubs *host* + stemmen, animasjon, musikk, og farger er ikke akkurat negativt=P osv.

 

Det høres ut som om du har prøvd å lese manga bare på japansk? Jeg har ennå ikke hatt behov for å slå opp en eneste kanji, og leser massevis av manga, siste av naruto, bleach, mahou sensei negima, kenichi etc. etc. Tror de fleste her på forumet som leser manga på nett, leser dem på engelsk. :p Men er klart, om man skal lære japansk så leser man dem helst på japansk (sett at man kan nok). Så må man også da være villig til å slå opp kanji og ord hvis man skal lære seg japansk til å begynne med, så sånn sett ser jeg ikke problemet. :D

Vel, det er lydeffektene da.. Skjønner ikke en dritt av dem. Når det er noen par løse tegn i luften liksom.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg syns er synd er at manga er sort/hvit. Blir så uoversiktelig av og til. I tillegg i feks. Naruto er slosskampene så evig mye gøyere å se på animen..

 

Ja, slåsskampene er greiere å se i animen, men ellers synes jeg det kan være like greit og om så ikke bedre å lese mangaen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

hmm.. jeg vil si at kanskje den absolut beste mangaen jeg har lest er Gunnm eller Battle angel Alita som den heter på amerikansk. elsker stilen, og deb er rett og slett bare utrolig bra.

(pluss at den er ferdig)

 

Vinland saga og Ares er også ganske bra. (Ares er koreansk, men det har vell ikke noe å si)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...