Gå til innhold

Slutt på gratis Windows XP-support


Anbefalte innlegg

Ikke hvis du må betale 500 spenn hvertfall...Ser ut som de går Apple style her...Har serr problemer med folk som ikke kan holde seg til sin egen stil, microsoft kan man sammenligne med en pepperkake. Har brukt supporten en gang på Xp'en min og tok for det første lang tid og får svar, deretter flere MÅNEDER etterpå klarte han duden fortsatt ikke og finni riktig svar han brukte jo dessuten en dag per svar så...Vell vell kjøper iMac eller no istedet, windows nye generasjon er tarda i trynet...

 

 

Hvofor bruker de bukseseler i militæret?

 

 

 

 

for og holde oppe buksa vell...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du framdeles sitte med winxp i 2058? Ting endrer seg jo kjappere du blir vant til det jo bedre.

Han sier at han er villig til å vente på Windows 7 selv om det har tatt veldig ang tid å få en verdig arvtager til XP. Men dersom Win7 flopper så vil han mest sannsynlig velge OSX. Neppe frem til 2058, men de nærmeste årene. Det er ikke noe mer dramatisk enn som så.

 

- Resultatene viser at firmaer er skeptiske til å ta i bruk Windows 7, til tross for en tidlig entusiasme, forteller Diane Hagglund, senioranalytiker hos Dimensional Research, i undersøkelsens gjennomgang.

Veldig interessant undersøkelse G, jeg skal finlese den litt senere og bare komme med en kort kommentar til sitatet nå. Husker vi tilbake til entusiasmen for Vista, noen måneder før lansering så ser vi lignende tendenser nå. Det vil si at man bør ta den tidlige entusiasmen med en klype salt og vente til det ferdige resultatet foreligger. I Vistas tilfelle var det som kjent mange startproblemer.

 

Forøvrig er det verd å merke seg at problematikken rundt bruk av gamle Microsoft OS i stor grad kommer av at koster ganske mye å oppgradere. Folk kvier seg for å oppgradere om de ikke ser noen store fordeler som er verd prisen. Ser man over til Linux så oppgraderer de fleste privatkundene kjapt siden det som regel er gratis. Ett klikk på OK og den nyere OS-versjonen installerer seg selv, uten at man behøver å ta backup eller restarte PCen. Etter en liten stund får man beskjed om at den nye OS-versjonen er på plass.

Lenke til kommentar
Hvor får man support for Windows? Prøvd å gå inn på Microsofts sider men de krever 450+ kr for en telefonsamtale... :S

Sånn generellt sett, så tar du kontakt med Microsoft Norge. Jeg selv har for lenge siden sluttet å ringe. Så jeg vet ikke om det finnes en medfølgende gratisperiode med din Windows lisens. Nå tenker jeg på Microsoft sine OS som ikke er "slått døde". Artikkelen sier jo sitt om Windows XP. Men la oss si du enten går tilbake i tid og ser på Windows XP, eller ser på Windows Vista nå i dag da. Microsoft kundesenter koster det ikke noe å ringe til. Men de kan sette deg over til support. Da vil vedkommende som svarer deg vurdere om du har rett til gratis support. Men pris er ett tema jeg ville tatt opp med dem før de lager en supportsak ut av det.

 

Enkelte ting er og forblir det gratis support på. F.eks. dersom Microsoft skulle slippe en Service Pack til Vista, så kan du få gratis hjelp til problemer relatert til selve Service Pack oppgraderingen, dersom du har problemer under installasjon, eller dersom Service Pack installasjonen ikke var vellykket. Men de beste til å besvare spørsmålet om support er Microsofts kundestøtte. Kontaktinfo finner du her:

 

http://www.microsoft.com/norge/about/contact.mspx

 

Bedrifter har gjerne en MSDN-avtale (eller hva det heter), og de har jo spesielle betingelser "i forhold til oss vanlige dødelige". Jeg mener at MSDN-abonnement f.eks. gir deg en hel haug med CD-plater tilsendt gratis. De inneholder gjerne patcher, service packs, utilities og demoer. Jeg husker en jeg kjenner som tok en eller annen Microsoft sertifisering. Under studietiden sin samlet han opp en haug plater, og en dag jeg var på besøk så åpnet han en skrivebordsskuff som var halvfull med plater. Sier jo litt om volumet de sender ut. Sikkert noe interessant blant mengden plater, men du kommer sikkert til å kaste 3/4-deler minst av det du mottar.

Endret av G
Lenke til kommentar
- Resultatene viser at firmaer er skeptiske til å ta i bruk Windows 7, til tross for en tidlig entusiasme, forteller Diane Hagglund, senioranalytiker hos Dimensional Research, i undersøkelsens gjennomgang.

Veldig interessant undersøkelse G, jeg skal finlese den litt senere og bare komme med en kort kommentar til sitatet nå. Husker vi tilbake til entusiasmen for Vista, noen måneder før lansering så ser vi lignende tendenser nå. Det vil si at man bør ta den tidlige entusiasmen med en klype salt og vente til det ferdige resultatet foreligger. I Vistas tilfelle var det som kjent mange startproblemer.

 

Jeg var selv temmelig entusiastisk til Vista når det enda var på beta-stadiet og så frem til offisiell lansering, men jeg tror at mye av entusiasmen rundt vista bunnet ut i en heftig oppgradering av det grafiske grensesnittet ift. XP og på den måte stod for en større overgang enn det det er mellom Vista og W7. Dersom jeg forsøker å huske tilbake til Vista sin beta-periode var det enormt med feil. Dette gjaldt både problemer rundt installering av OS'et og spesielt driver- og programvarekompatibilitet. Det var de færreste ting som fungerte på Vista som var ment for XP, og det tok lang tid (etter lansering av Vista) før det virkelig begynte å bli en bred støtte for det nye OS'et. I dag føler jeg situasjonen er en annen. Som nevnt er ikke W7 en like stor overgang på grensesnittet, men viktigst tror jeg det er at det viser seg i testing (av W7 beta) at det er raskere i de aller fleste, om ikke alle, situsjoner enn både Vista OG XP. I tillegg føler jeg at å kjøre programmer under kompatibilitetsmodus endelig virker som det skal, og når man ser at de fleste drivere ment for Vista også virker under W7 er man kommet vesentlig lengre på "brukbarhetsskalaen" før lansering enn det man hadde med Vista.

 

Selv har jeg W7 på 2 av mine tre maskiner og opplever dette som raskt og stabilt. Det eneste jeg skulle ønske jeg fikk til å virke er Neverwinter Nights og Apple sitt BT Keyboard! :tease:

Endret av magnus.o
Lenke til kommentar

Av G "Kvaliteten til Windows XP er god den. Selvfølgelig er det ting som ihvertfall jeg skulle ønsket bedre. F.eks. bedre minnestyring/at programmer ikke stopper å reagere, ++"

 

Fullstendig enig, alls om husker W98 og testet litt mere på dette OS. Ved kliering til/fra HD og til/fra nettverk forbrukte det minne. Når minnet var oppbrukt (noe OSet selv ikke viste) ble W98 ustabilt og de utroligeste ting kunne skje. Grunnen til dette er selvsagt allokering av dynamiske variabler på stack. En tar i bruk en del av minnet bruker det til f. eks. disk-cache og frigir det igjen. Problemet oppstår da når dette skal frigis, bugs, logikk i forhold til flere allokeringer samtidig, resultat er minnelekasje.... Tipper W95 hadde samme problemer, men da hadde vi mindre HDer og mindre nettverk...

Den gang brukte jeg et program som overvåket og defragmenterte minnet i bakgrunnen (ja, PCen gikk tregt under defrag.) og W98 kunne plutselig brukes i dager stabilt, ikke bare timer....

Jeg har sett noe av det samme problemet i W2000, men her har OS mere kontroll over problemet.

Og vårt gode XP ? Tror det er det første MS OS som nesten ikke har dette problemet... :)

Jog tror faktisk at W98SE hadde vært av "XP kvalitet" om de hadde hatt kontroll på minnebruken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...