Gå til innhold

Nokia oppkopling på universitets nettverk


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Lurer på om noen har koblet seg opp på eit eller anna universitets/høgskule trådløse nettverk med ein Nokia telefon, og i så fall korleis dei fekk det til.

 

Har Nokia N85 og har lasta ned mobile vpn fra nokiabusiness, men får feiler som:

 

Error: Unspecified error, source 'Acu',error code -5120, state code 6

 

og

 

Error: Unspecified error, source 'Acu',error code -102020, state code 6

 

All hjelp blir satt stor pris på:)

Endret av plitter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med min E71 var det bare å søke opp nettverket og koble til.

 

Har sett at bl.a. UiO stiller strengere krav enn som så. Sjekk IT-siden til din høyskole/universitet. En IT-avdeling med respekt for seg selv har, om nødvendig, egen guide til S60.

 

Med min E71 var det bare å søke opp nettverket og koble til.

 

Har sett at bl.a. UiO stiller strengere krav enn som så. Sjekk IT-siden til din høyskole/universitet. En IT-avdeling med respekt for seg selv har, om nødvendig, egen guide til S60.

Lenke til kommentar

Er ved universitet i Bergen, men har ikkje funne noen veiledning for oppkobling med S60.... det er eit åpent nettverk, men du må skrive inn brukernavn og passord når du skal begynne å søke på nettet. Men denne popupen kjem aldri opp for meg.... Det var derfor eg prøvde å koble opp med VPN, men får ikkje synkronisert med policy serveren....

 

Må gjerne si om eg er fullstendig på viddene:)

Lenke til kommentar

Nå må du huske at UiB bruker PPTP som VPN-protokoll. Et program som støtter dette er f.eks. symVPN, du kan jo laste ned prøveutgave og se om det virker. Ellers koster det ca €30, men jeg fant ikke så mye annet. Du kan jo se.

Nokia Mobile VPN-programmet støtter ikke PPTP, så det er nok det som er problemet her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...