Gå til innhold

Gaming PC; bytte av Nvidia skjermkort, Intel CPU, Corsair RAM og ny PSU


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en PC fra Komplett.no som jeg har hatt siden mai 2007. Har ikke byttet ut noen deler siden da. PCen blir for det meste brukt til spilling av f.eks. Crysis, Oblivion og Left4Dead. Da maskinen sliter litt i spill nå, så har jeg tenkt å bytte ut noen deler. Dette er det nåværende oppsettet:

Kabinett: Cooler Master Centurion 534

PSU: Hiper Strømforsyning ATX 530W

Hovedkort: Asus P5N-E SLI, nForce-650i SLI, ATX

CPU: Intel Core 2 Duo E6420 2.13GHz

RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Harddisk: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTS 500M 320MB GDDR3

Skjerm: Samsung 19" LCD Syncmaster 940N TCO-03

 

Av disse har jeg tenkt å bytte ut prosessoren og skjermkortet. Da regner jeg med at jeg også trenger en ny strømforsyning? Har også hørt at jeg burde skaffe meg litt mer RAM. Er det noen andre ting dere ville legge til? Vil det være nødvendig å bytte ut hovedkortet?

 

Av skjermkort har jeg sett på en GTX 275 og en GTX 260 (er den helt lik som denne? De koster jo det samme!). Jeg tror jeg kommer til å gå for GTX 260. Jeg ser det står DDR3 på dem. Vil hovedkortet mitt kunne kjøre dem?

Som prosessor har jeg lyst på en Intel Core 2 Duo E8600. Er dette et riktig valg, framfor Quad eller i7? Som sagt kommer jeg nok til å bruke PCen mye til spilling. Jeg ønsker heller ikke å måtte bytte ut så mye de nærmeste årene.

Hvis jeg trenger en PSU vil det trolig bli en Corsair 750W. Noen innspill? (Gjelder også de andre komponentene)

Hvis jeg kjøper RAM, har jeg tenkt å kjøpe fra Corsair, enten denne eller denne.

 

Høres dette greit ut? Passer delene sammen? Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gtx275 = best bang for your buck, disse er nesten like bra som gtx280/285 og koster

tusenlappen mindre. En nobrainer om man skal ha seg nytt skjermkort imo.

 

Det skjermkortet du har idag (8800gts) kan du bruke som dedikert PhysX kort \o/

 

core i7 er temmelig dyrt, så mye at det sikkert ikke er vits i å

legge ut for det, men jeg ville tatt en quad framfor dual any day.

 

Corsair har meget gode PSUer og RAM så det er nok et godt valg :)

 

 

 

Et bilde jeg fant fra Tweaktown sin test av det GTX275

som ble linket litt lengre opp her.

 

gaingtx275_g_08.gif

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
gtx275 = best bang for your buck, disse er nesten like bra som gtx280/285 og koster

tusenlappen mindre. En nobrainer om man skal ha seg nytt skjermkort imo.

 

Det skjermkortet du har idag (8800gts) kan du bruke som dedikert PhysX kort \o/

 

core i7 er temmelig dyrt, så mye at det sikkert ikke er vits i å

legge ut for det, men jeg ville tatt en quad framfor dual any day.

 

Corsair har meget gode PSUer og RAM så det er nok et godt valg :)

Takk for svar

GTX275 ser jo greit ut det! :D Men hva mener du med at jeg skal bruke det gamle som dedikert PhysX kort? Snakker vi om SLI? Trodde ikke det gikk å ha to forskjellige kort.

Angående Quad, så ser det faktisk ut som (ifølge den linken jeg sendte tidligere) at hovedkortet bare støtter noen få (eldre Quad-modeller)... Da får jeg vel ta Duo da ;)

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar

Mener Asus har en egen utility som oppdater til nyeste BIOS over nettet i windows, enklere blir det ikke. Dog anbefales det som oftest å gjøre det gjennom USB disk/floppy når du starter opp maskinen. Hovedkortet har sikkert en egen funksjon i BIOS som gjør at du kan entre flashmenyen...er som regel ett eller annet + f2 feks. Sjekk under ut under "utilities" på hovedkortet ditt på asus sine sider for softwaren jeg nevnte i toppen.

 

http://www.overclock.net/graphics-cards-ge...physx-card.html

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...