Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]"Boot system failure"


Anbefalte innlegg

Jeg har et lignende problem. Har lest gjennom tråden her uten at det har hjulpet meg :p

 

Når jeg skrur på pc'en får jeg:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

 

Jeg gjorde en diagnostic test av pc'en og fikk følgende "warning":

 

Testing: Boot Path

Error code: BIOHD - 2

Warning: No drives detected

Suggestion: Turn off your system and verify the drive cables are securly attached.

Suggestion: If problem persist, contact HP - support.

 

Den siste måneden har jeg hatt et problem med at da jeg har skrudd av pc'en, har skjermen blitt blå og den har restartet. Så måtte jeg skru den av på nytt uten problemer. Dette har kun skjedd hvis pc'en har stått på en stund. Det har ikke plaget meg noe, så jeg har ikke gjort noe med det. Men nå har jeg altså et større problem. Kanskje det er en sammenheng her?

 

System disk vet jeg ikke hvordan ser ut og har leitet gjennom alle cd'ene og slikt som fulgte med. Men har ikke funnet noe fra hp engang. Så jeg tror ikke at jeg har en slik type cd. Koster det mye å kjøpe en ny slik?

 

Litt info om pc'en:

Windows Vista

2,3 GHz Prosessor

4 GB RAM

64 biters system

9500 GS Skjermadapter

 

Trenger dere mer informasjon, tror jeg dere må fortelle meg hvordan jeg finner den.. Hehe;)

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har 2 disker så er det faktisk mulig at vista har installert bootfilene på den andre disken din.(skjedde med meg :p ble et stort problem da fildisken streiket)

 

Hvordan vet jeg om jeg har flere disker?

 

Inne på Boot Device Priority, står det følgende:

 

1: CD-ROM Group (TSSTcorp CDDV)

2: Floppy (Not installed)

3: HDD Group (Not installed)

4: Network Boot Group (Not installed)

 

Da har jeg vel bare en disk...

Lenke til kommentar
Du mener vel ikke den hvor jeg først trykker tab, og så F8? Den er jeg klar over, og den måten funker jo. Men det er allikevel irriterende å starte på den måten.

Siden det funker så har du bekreftet at det er det som er problemet, BIOS er stillt inn på å boote fra feil disk.

BIOS menyene er ikke like fra maskin til maskin, så jeg kan ikke guide deg direkte til rett meny. Men det er ofte slik at det er en hovedkategori som heter "Boot", og der finner du "Boot Device Priority" og "Hard Disk Drives" (pluss noen flere).

"Boot Device Priority" har du funnet, der velger du bla.a. om Disk eller CD skal først.

Under "Hard Disk Drives" kan du velge rekkefølgen når det er mer enn en disk.

Lenke til kommentar
Du mener vel ikke den hvor jeg først trykker tab, og så F8? Den er jeg klar over, og den måten funker jo. Men det er allikevel irriterende å starte på den måten.

Siden det funker så har du bekreftet at det er det som er problemet, BIOS er stillt inn på å boote fra feil disk.

BIOS menyene er ikke like fra maskin til maskin, så jeg kan ikke guide deg direkte til rett meny. Men det er ofte slik at det er en hovedkategori som heter "Boot", og der finner du "Boot Device Priority" og "Hard Disk Drives" (pluss noen flere).

"Boot Device Priority" har du funnet, der velger du bla.a. om Disk eller CD skal først.

Under "Hard Disk Drives" kan du velge rekkefølgen når det er mer enn en disk.

 

It worked! :D Damn, takk skal du ha! ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...