Gå til innhold

Kjoepe ultraportable laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Linux fungerer ikke på Mac maskiner bare så du vet det... Da må du nok kjøpe en PC.

 

Jeg vet ikke hvor du får din info ifra men det finnes rundt 3 linux-ditrubisjoner for mac, men hva skal man med linux når man har mac osx?

 

Vet bare at PC og Mac har forskjellig hardware, Windows fungerer ikke på Mac, OSX fungerer ikke på PC... Kan godt hende det fins Linux distroer for Mac, men det vet ikke jeg noe om. Linux distroer for PC'er fungerer ikke på Mac, det er jeg ganske sikker på.

Lenke til kommentar
Vet bare at PC og Mac har forskjellig hardware, Windows fungerer ikke på Mac, OSX fungerer ikke på PC... Kan godt hende det fins Linux distroer for Mac, men det vet ikke jeg noe om. Linux distroer for PC'er fungerer ikke på Mac, det er jeg ganske sikker på.

 

distroer retter seg mot prosessorarkitektur. x86, ppc, sparc osv. Linux Mandrake finnes f.eks til x86 og ppc, samme gjør vel gentoo.

Lenke til kommentar
Linux fungerer ikke på Mac maskiner bare så du vet det... Da må du nok kjøpe en PC.

 

 

Er det ikke bedre aa holde totalt kjeft naar du tydligvis ikke har peiling paa hva du snakker om..

 

Å så sint!!

 

Beklager, men prøvde bare å hjelpe deg fra å kjøpe en maskin du ikke hadde bruk for. Men for all del, hvis det fins Linux for Mac så kjøp det.

Lenke til kommentar
Har du sett på Toshiba Portégé R100? Denne er virkelig liten og lett (veier bare 1.1 kg) og veil. pris er 19900 + mva.

 

Jeg gidder ikke kjoepe den Mac'en siden G4'en ble alt for dyr.

Jeg skal kjoepe den Toshiba Portégé R100 naar jeg finner en Amerikansk netshop som sender til Australia (Jeg bor i Australia)

 

Her i australia koster den 16 Tusen kr og i USA koster den bare 13 tusen.

 

Siden det er ikke noe toll paa varer som sendes mellom Australia/USA saa er ikke noe problem aa kjoepe varer fra statene.

Lenke til kommentar

Jeg hadde i hvert fall valgt Portégé R100 fremfor iBook når som helst. Det virker jo som størrelsen er viktig for ham, og da er R100 midt i blinken. Dessuten skriver han på slutten at prisen ikke spiller noen stor rolle, så da ser jeg ingen grunn til å betale noen tusenlapper mer for en R100. Ang. det at bergetun syns Mac'en var for dyr; kanskje det var Powerbook'en han kikket på (se link) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...