Gå til innhold

[Løst]Hvilket skjermkort skal jeg velge ? (emne skiftet)


Crumpler

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg skal ha meg ny pc snart og i den anledning har jeg sett på Sapphire Radeon 4550 og lurer på om det vil egne seg til gaming ?

Da mener jeg 0 lagg og high res på Counter Strike Source og World of Warcraft.

Så visst det er noen med noe som helst info eller erfaringer med kortet vil jeg gjerne vite ?

Takker for alle svar :)

Endret av Crumpler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke hørt om Radeon 4550, men om du mener 4850 så skal du nok klare både CS og WoW uten problemer. Så vidt jeg vet kom vel begge spillene i 2004 eller noe? 4850 kom i fjor så skulle vel bare mangle at det takler så gammle spill. :p Lagg går forresten som oftest på nettlinjen din (høy ping\latency\ms). Mens lite fps\hakking går som oftest på Skjermkort evt Ram\CPU.

 

Edit: Beklager, finnes visst ett 4550 kort :p - Men ja burde klare begge spillene fint.

Endret av Merkoen
Lenke til kommentar
Hvis du kan strekke deg så lagnt er HD4830 et bedre valg, billigere også.

Ja, men på 4830 er det jo ikke VGA eller Hdmi utganger på heller :hmm:

Kan strekke meg til dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347737, takler det Crysis fint ?

Jeg ser at for og bruke det over må jeg skifte strømforsyning, så holder det med 4850 ?

Er 4650 noe å ha ?

Vil ha et som tar Crysis på High

Endret av Crumpler
Lenke til kommentar
Hvis du kan strekke deg så lagnt er HD4830 et bedre valg, billigere også.

Ja, men på 4830 er det jo ikke VGA eller Hdmi utganger på heller :hmm:

Kan strekke meg til dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=347737, takler det Crysis fint ?

Jeg ser at for og bruke det over må jeg skifte strømforsyning, så holder det med 4850 ?

Er 4650 noe å ha ?

Vil ha et som tar Crysis på High

 

Joda, 4830 bruker adaptre for å få til dette.

I tillegg om du bruker HDMI på ATi kortet og om du har drivere som kreves (ATi sin, Lydkortet ditt og en HD Audio Bus driver fra Microsoft) så får du lyd ut av kortet UTEN å måtte strekke ekstra kabel slik som hos Nvidia.

 

Har selv hatt VGA på 3850 kortet som kun er dobbel DVI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...