Gå til innhold

[Løst]Infisert av virus e.l.; PC starter ikke normalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sånn! Da var Windows og nettdrivere installert :)

Da er det bare å installere drivere til hovedkort, skjermkort, lydkort, mus, skjerm og printer?

EDIT: Lurer forresten på om jeg skal installere et helt nytt virusprogram istedenfor Norman... Har hørt at det finnes gratisprogrammer som er enda bedre; har du noen forslag? :)

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar
Sånn! Da var Windows og nettdrivere installert :)

Da er det bare å installere drivere til hovedkort, skjermkort, lydkort, mus, skjerm og printer?

EDIT: Lurer forresten på om jeg skal installere et helt nytt virusprogram istedenfor Norman... Har hørt at det finnes gratisprogrammer som er enda bedre; har du noen forslag? :)

 

Det er viktig at du nå oppdaterer windows med alle patchene ink. SP3 (fås via windows update - start->alle programmer->windows update)

 

Sikkerhetsprogrammene som er nevnt i en tråd over, er et godt forslag.

Lenke til kommentar
Sammen med driverne til hovedkortet ble det installert en firewall fra Nvidia... ActiveArmor eller nvFirewall eller noe. Hva skal jeg gjøre med denne? Skal jeg installere en av de anbefalte brannmurene i tillegg?

 

Visste ikke at Nvidia lagde sikkerhetsprogramvare, men det stemmer det:

 

http://www.nvidia.com/object/security.html

 

Mulig det er en god brannmur, men jeg vil vel tro at Nvidia er best på å lage skjermkort?

 

Hadde jeg vært deg ville jeg avinstallert den og heller brukt en av de foreslått i tråden her, men det viktigste er jo at du har en brannmur.

Lenke til kommentar
Sammen med driverne til hovedkortet ble det installert en firewall fra Nvidia... ActiveArmor eller nvFirewall eller noe

Den fjerner du,dette er for si det mildt søppel.

 

Den kan også gjøre nedlaste filer korrupte,noe jeg har hjulpet flere med og finne grunnen til(som alltid har dem innstalert nvidia sin brannmur)

Lenke til kommentar

Huff, nå skjønner jeg ingen ting. Jeg skulle installere COMODO Firewall, så plutselig får jeg beskjed fra Avira at det er funnet Virut på maskinen... Dette får jeg gang etter gang. Til slutt stopper det opp. Jeg får med meg at det siste varselet ikke sikter til C:, men til H:, som er Recovery-partisjonen. Mye mulig at de ander varslene også gjorde det :S

 

EDIT: Sjekka begge partisjonene med Avira nå, det kom varslinger konstant på H:, men ikke en eneste en på C:...

Endret av Akrobaten
Lenke til kommentar

Jeg prøver å formatere H:, men av en eller annen grunn går det ikke :thumbdown:

Jeg velger disse alternativene:

Kapasitet: 5,41 GB (eneste alternativet)

Filsystem: NTFS

Størrelse på tildelingsenhet: 4 096 byte

Volumnavn: RECOVERY

Formateringsalternativer

Hurtigformatering: Nei

Aktiver komprimering: Nei

Start

 

Etter den liksom er ferdig, får jeg beskjeden "Windows kan ikke fullføre formateringen."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...