Gå til innhold

Hjelp til riktig trening. Gutt 17 år


Anbefalte innlegg

Er en gutt på 17 år som har drevet og trent i ca. 4 måneder. Har vært veldig mye frem og tilbake i starten, men har begynt å trene fast nå de siste 2 månedene. Trener ca. 4 ganger i uka.

 

Vekt: 71kg

Høyde: 180cm

 

Det jeg trenger hjelp til er et skikkelig program hvor jeg får trent samtlige av de store muskelgruppene (biceps, triceps, mage, rygg, lår, setemuskel etc..). Har drevet med en del øvelser en kompis tipset meg om, men føler ikke at jeg får max utbytte av de. Helst minst mulig maskiner, da disse ikke bygger opp støttemusklaturen som er viktig.

 

Hvis noen kan hjelpe meg å sette opp et godt treningsprogram hadde jeg vært evig takknemlig!

 

- Runar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 3 baseøvelsene (knebøy, benkpress og markløft) tar for seg HELE kroppen. Lærer du deg disse øvelsene riktig, og kjører de f.eks 3 ganger i uken til å begynne med så er du GODT i gang.

 

Så kan du f.eks kjøre noen hjelpe/isolasjonsøvelser til diverse muskler som du ikke i så god grad får trent av baseøvelsene. Biceps, som du forsåvidt ikke trenger for annet enn forfengelighet, er en av de musklene du ikke trener så mye i noen av øvelsene. Da kan du trene curl når du har gjort baseøvelsene ferdig. Du kan også trene andre muskler, men det får du vurdere etter hvor du selv kjenner du trenger mer trening. Om du ikke blir sliten i triceps etter benkpress, kan du kjøre isolasjonsøvelser for muskelen.

 

For min egen del kjører jeg øvelser for lats, biceps, mage, skuldre og triceps. Jeg kjenner det godt i både skuldre og triceps etter benkpress, men jeg trener for å få stor overkropp og brei rygg, så jeg kjører noen ekstra øvelser i de områdene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...